torsdag 10 september 2009

Lek kompisar

Vitus och Pelle!

Igår blev jag bjuden på lunch av min pappa inne i stan, vilket var himla trevligt! Efter ett besök på Media Markt drog vi hem till oss så Pelle och Vitus fick leka tillsammans i trädgården. Kalas tyckte både Pelle och Vitus, som gjorde labbe-racet så gräset det yrde omkring (min tomatplanta fick sig en behandling också... *hytter med näven*)!
Vitus är ett år äldre än Pelle, dvs 6 år, men har redan ganska grå haka! Hårt liv han lever uppe i Ängelholm, journalist-hund som han är...

Tyvärr missade jag valpkursen igårkväll, då vi spelade in med bandet i replokalen. Tråkigt när saker krockar! Två roliga saker dessutom... Jag hoppas att inte Pamela pussade valparna för mycket så det inte finns några valppussar kvar nästa gång!

Ikväll är det rallylydnadskurs, som jag har längtat till enormt mycket! Får se om Pelle är lika tok-glad som han var förra torsdagen (håller tummarna för att det inte åskar och blixtrar som då, hua!). Han tycker det är superskoj med rally. Fick tips om en rallylydnadstävling den 13 december men det krockar med lydnadstävlingen i Trelleborg =(, tråkigt! Någon som känner till någon annan rallytävling?

3 kommentarer:

Pamela sa...

Jag e ledig på fredag men ska jobba mellan 8 o ev 10, efter e det fritt fram!
Det var bara teori igår, de berättade om sina raser så jag fick inga valppussar alls :(
Tråkigt, vet inte men ska kolla upp om där finns fler rallytävlingar I´ll be back ;)

Anonym sa...

Ni har så fåniga regler här i södra sverige. Där jag kommer från, där är det minsann bara att traska ut i skogen och spåra för glatta livet! Vad är egentligen skillnaden om jag promenerar med min hund i skogen, eller om jag har spårlina på min hund i skogen. Blir skadorna större om jag spårar än om jag går?? Jag förstår inte detta. Dumt.
Vi kan väl träffas efter klockan 13 så har Lucas sovit oxå?
Skoj om Pamela oxå kommer 0)
Kram! Lookie

Anonym sa...

Hittade på nätet att man måste ha tillstånd för att lägga blodspår till hund, men gäller det även för personspår? Lookie