onsdag 9 september 2009

Träning på klubben


Igårkväll var det dags för tränigsgruppen i lydnad (och bruks men det tränar ju inte vi). 18.30 var det träning med skott för de som ville det, Pelle har inga problem med skotten så vi gick en runda istället.
Malin och Guinness dök upp igår (jippi!), så jag parade snabbt ihop oss. Det var faktisk länge sedan vi tränade ihop!
Guinness och Malin tränade bland annat "rutan" (eller sändande med ställande som det egentligen heter). Guinness är av rasen Tollare och en snabbt-tänkt kille, det gick så bra!

Jag och Pelle fokuserade på följande moment:
  1. Fritt följ: Återigen pendlar han för mycket i avstånd till mig! Måste verkligen träna så han förstår att jag vill ha honom nära mig när vi går!
  2. Inkallning med ställande: efter ett par uppvärmnigs rundor med variation på avstånd och tid innan kommando gick det hyfsat. Har gått bättre.
  3. Hopp från förare över hinder, sättande och sedan hopp tillbaka: gick så bra!!! Såg ut som han aldrig gjort annat än hoppat från mig över ett hinder. Mycket nöjd matte.
  4. Apportering på 10 meter: Pelle gillar ju att apportera, så det är inga problem. Tyvärr gör han ett litet omtag över apporten i munnen. Vet inte om jag orkar peta med det just nu. Nä, det gör jag inte.

Mycket trevlig träningskväll, och inte sämre blev det att P-O bjöd på tårta eftersom han vann i bruks i söndags!

Ha en solig dag!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Så roligt att träningen gick bra! Har du lust för en vända i skogen någon dag så kan jag lägga lite spår till Cookie?
Kram till er!
Lookie

Pamela sa...

Jag vill så fall gärna följa m o lägga spår till Kimba!
Typiskt att jag nu inte går träningsgruppen nu när de bjöds på tårta.. Orättvist! Hoppas du åt en bit för mig m! :P haha