tisdag 8 september 2009

Kantarell-sök?

Mamman hade med sig under sitt besök här i söndags Labradorklubbens tidning, och i den en artikel om kantarell-sök! Mycket intressant artikel om hur man tränar sin hund att söka upp dessa små gula svampisar (utan att hunden själv käkar upp dem förmodar jag, det är ju ändå LABRADORER vi pratar om).

För mig som inte äter kött och tycker det är läbbigt med blodspår och framförallt kadavret i slutet av spåret kan ju detta vara ett trevligt alternativ. Frågan är dock om min sambo tycker det... han skyr nämligen svamp av alla sorter som pesten! Han hävdar att han till och med blir dålig av dem.
Jaja, jag får väl äta dem själv då...

5 kommentarer:

Niclas Wellsten sa...

Stackare! Tvingas till att äta smörstekta kantareller helt själv.
Ett av Guinness syskon är tryffelhund på Gotland, hennes fynd kan man köpa på Möllans ost ibland.

Unknown sa...

Ja visst är det synd om mig... =D! Va coolt med tryffelhund!!!!

Pamela sa...

Jag vill lära Kimba hitta kantareller!! :D Så kul det hade varit! :) Ska du lära Pelle det?

Anonym sa...

Jag älskar kantareller och svamp i alla de former (har inte provat röka dem dock....). Säg bara till när vi ska komma på svampmiddag =) Kram! Lookie

Töserna i Skurup sa...

Vi är väldigt glada för kantareller också. Du ska inte ängslas för att behöva äta upp svamparna själv inte. Klart vi ställer upp!