söndag 13 september 2009

Dålig uppdatering!

Ja, uppdateringen har inte varit den bästa på senaste tiden... Dels har jag fått en ny mobil som av någon anledning har slukat all min tid =) en HTC Hero med touch screen (SÅ cool), och dels har det varit mycket hundaktiviteter!



Pelle galen-spårar...


Man har väl växt upp med 10 labradorer... Tiggar-blicken fungerar inte på mig!

Skogsmullarna! (Gisela bakom kameran)

I fredags var det spårträning med Linda, Pamela, Anette och Gisela ute i någon skog som Linda visade oss. Ja, eller visade... Linda mindes inte riktigt exakt var den dära skogen låg till en börja med... (men jag är van, min mamma är likadan). Efter lite cirkel körningar kom vi fram (passerade på vägen ett tjusigt arabhäst stuteri!!!). Jag kallar hädanefter skogen för Linda-skogen, den ligger i närheten av Grönby.

Vi lade personspår, nybörjarnivå med olika längd beroende på ålder och erfarenhet. Pamela gick till mig och Pelle ca 100 meter. Har inte gått någon höjdare innan, men oj vad laddad han var! Så laddad att jag fick ta tillbaka honom till avstampet som han missade helt. Han sprang ut i spåret, fick hålla tillbaka honom lite (ibland lite förmycket, och jag ska vara tyst, svårt!), men han gick på spåret igen och vi kom fram till slutet! YES! =) Tack till Pamela som ger bra feedback till mig!
Jag lade till Pamela och Kimba, som gick fokuserat och metodiskt, tappade lite men fann det igen. Jobbade mycket bra!

I lördags var det STCC rally på Ring Knutstorp utanför Svalöv. EON gas har 2 bilar med så Peter jobbade och jag tittade på. Min favorit, Janne "Flash" Nilsson åkte tyvärr av i andra heatet, men EONs ena gasbil vann. Fick vara lite glad...


Imorse ringde klockan 05.30 (asså... hunderiet är en livsstil för er som inte fattar det!) och man pallrade sig upp, eftersom jag skulle vara på brukshundklubben klockan 07.00 och hämta Pamela dessförinnan, och hjälpa till på lydnadstävlingarna. Skulle anteckna i protokollen till domaren i lydnadsklass 1 och Elit. Lärde mig väldigt mycket av domaren, hur hon tänkte när hon bedömde och hur man poängsätter. Intressant! Det var 19 (!) startande i lydnadsklass 1, och jag försökte skriva så fint som möjligt men det är svårt när det är kallt... I Eliten var det bara en startande, så det var lättare att skriva där.

Tyvärr missade jag att titta på lydnasklass 2, men jag hann inte. Hade varit skoj att se momenten i sin helhet. Får väl åka ut och kolla på någon tävling innan jag själv debuterar i Lomma (HUA)!


2 kommentarer:

Pamela sa...

haha mer frågan om det är okej med Peter att du snor bilder som han får faktura på sen ;)
Jag får hålla med, dålig uppdatering, men då blir man iofs gladare när det väl händer =P Det var så himla skoj i fredags i skogen! Får vi göra om snart. Helt peppad nu när det gick så bra m Kimba!

Anonym sa...

Jag hann som ni märkte inte komma å titta på tävlingen, lilleman sov länge och sen skulle han ju sova igen innan vi skulle iväg. Men ni klarade er bra ändå! Gillar bilden Pamela har på sin blogg där du står i köket på klubben och ser galet glad ut kl sju =) Kram Lookie