måndag 21 september 2009

Udda sovstil

Ibland förärar jag husse och matte med att sova i sängen, det är okej...

På söndag är det dags att träffa valparna med deras nya ägare! Kenneln ska ha valpträff och jag ska utsätta dem för allehanda övningar, hihihi! Det ska bli mycket intressant att träffa dem igen och se hur de har utvecklats.
En sak som jag inte ofta tänker på är hur valpköparen upplever proceduren att köpa en valp, det är ju ändå ett nålsöga man ska passera. Niklas och Malin berättade hur de hade haft det när de skulle köpa sin tollare Guinness. Bland annat drack de aldrig kaffe i vanliga fall men helt plötsligt när de var hos uppfödaren drack de kaffe och till och med påtår! Allt detta för att man ville göra gott intryck, hahahaha! Jag hoppas mamma bjuder på fler alternativ än kaffe till kakan, så eventuella valpköpare inte tvingas dricka något de inte gillar för att göra ett gott intryck...

2 kommentarer:

Hobbe sa...

Det där är en genetiskt betingad "freestyle"-stil som säkert fler av oss waterfly:are har...
Birigtta är ett hårt nålsöga som husse och matte har lyckats passera två gånger!! Men hennes fika är alltid bäst!

Anonym sa...

Jag måste hålla med Hobbe, Dumlan ligger ofta ofta oxå så, helt underbart! Ser fram emot valpträffen på söndag. Nu blev jag nyfiken....vad då för övningar, hm :-)
/Lotta & Dumlan