söndag 27 september 2009

Valpträff i Skurup!

Hum, de här spelen var ju riktigt roliga!


Fin kontakt matte har med Teddy!

Rackans vad man får lägga pannan i djupa veck...


Här står vi med 4 av våra 5 valpar och dess ägare!


Idag bar det av till Skurup, för valpträff med senaste kullen. Naturligtvis följde morbror Pelle med för att ta en titt på småglinen! Tyvärr hade inte alla möjlighet att komma, men jag hoppas att vi kan göra en ny träff till våren!

Först på plats var Dumlan, Pelle sprang fram till henne och hon slängde sig på rygg. Snabbt insåg hon dock att Pelle lät mer än vad han agerade så honom kunde man ju terrorisera hur mycket som helst! Sen kom brossan Teddy, tätt följt av Nelson och ändå från Alvesta; Nitza!
Det var så roligt att få träffa valparna igen och att få träffa deras hussar och mattar! Alla valparna är väldigt lika varandra, och Dumlan har nog ärvt lite av Pelles ljusa strån på huvudet! Fick dessutom höra att sovställningen som jag fotat härom kvällen nog även den gick i arv, då majoriteten av valparna låg så!

Mamma hade bakat kanelbullar (asså Pamela, du får sluta läsa min blogg... Jag lovar att jag äter nyttigt också!!!), så vi hann med en fika också.
Valparna fick prova på klickern, gå slalom mellan konerna, testa Pelles Nina Ottosson spel och lite utställningsträning och naturligtvis hann vi prata MASSOR! =)

Tack snälla för en väldigt trevlig dag, det var så roligt att få träffa er alla!
Nu ska jag gå igenom de 206 fotona jag lyckades ta...

4 kommentarer:

Pamela sa...

Så himla skoj att de flesta kom! Jättekoj m ett sånt fint gruppfoto! Trist att jag inte kunde komma, men tack att du fråga iaf! :) Konstigt att man aldrig hör om det nyttiga... HAHA

Pamela sa...

jasså? :D Vad för skola? :D

Teddy sa...

Hej!
Hur kul som helst och träffa sina syskon, för att inte tala om hur cool morbror Pelle är - undra om jag blir lika cool när jag blir stor :-D /Teddy
PS. Anna åt minst sju kanelbullar :-)

Unknown sa...

Teddy då!