onsdag 17 december 2008

Avsked och folk från förr

Idag är det sista dagen för min kollega Jonas på jobbet, detta är supertråkigt tycker jag eftersom vi har väldigt roligt ihop. Nåväl, han ska starta en privat förskola i Trelleborg, Förskolan Kropp och Knopp. Det kommer gå bra för honom, I can feel it! Tradit är det iallafall, för mig alltså. Vem ska jag nu slänga clementiner på???

När vi var ute och skulle äta vår sista lunch ihop, träffade vi gamla elever från Lindängeskolan (där vi båda jobbat tidigare). Danni och Mohammed, 2 struliga charmtroll som jag undervisade i ett sex och samlevnadsprojket jag drev på skolan. My God vad de har blivit stora! Man känner igen dem men ändå inte... På samma restaurang träffade vi en annan kille som också jobbat på skolan och som jag hjälpte att fixa ett jobb till på en annan skolan senare, Patrik. Fotbolls killen som ska bli pappa! Roligt!

Ikväll är det återigen plugg som gäller, hoppas att jag kan börja skriva på rapporten. Vill bli klar!!! Tror att jag ska be Jonas om ett omdöme innan jag mailar in rapporten, SÅ lätt kommer han inte undan...

1 kommentar:

Jenny sa...

Ha ha... nu är det inte bara villa, volvo och vovve, nu kan du även klassa dig till dem som säger ooohhh vad stor du har blivit lille vän.. sånt man hatade när man var liten! Haha... ja åren går, men skönt är ju det, tänk så mycket smartare man är nu...hehe!

Kram Jenny

ps: lycka till med plugget, lider med alla som måste plugga : )