söndag 7 december 2008

Lördag och söndag!

Pelle hjälper Monika i köket.

Pelle är trött och lånar Amandas lekfilt.

Pelle och Anna är ute och går Månstorps rundan (eller bonna rundan som vi kallar den).

I lördags var vi hemma hos Monika, Micke och Amanda tillsammans med våra kompisar Ted och Annette. Där åt vi mycket mat. Amanda (snart 2 år) kallade på Pelle på ett något annorlunda sätt: "ps, ps, ps, ps" lät det. Ska tilläggas att de haft katter innan...

Idag har vi varit i Skurup hos mamman, för hon skulle titta på ett hus! Det var väldigt bra, och jag hoppas att det går vägen, så inte det blir budgivning och skyhögt pris. Faktum är att det inte ligger långt ifrån brukshundklubben i Skurup! Perfekt. När vi kom hem gick Pelle och jag Månstorps rundan, det var skönt, ingen blåst. Hade varit ännu mysigare om det hade legat lite snö, men ok, jag bor i fel landsände.... Bara att inse.

Själv håller jag på att ladda mentalt inför nästkommande helg, och lydnadstävling i Trelleborg. Det hade varit skoj om vi hade tagit ett förstapris...

2 kommentarer:

Jenny sa...

Jaaa, ett förstapris! Det håller vi tummarna för. Hade tänkt komma och kolla, men nu visar det sig att jag skall ha praktik den dagen... skit!

Ses på tisdag?!

Kram/Jenny

Anonym sa...

Det kommer gå hur bra som helst på söndag =) Vi ska vara petiga på tisdag! Bara du inte blir arg o bryter tävlingen så kommer allt gå bra! ;) haha
Jo vi bor nog i fel ände av sverige om vi vill ha snö.. inte ens lite kan det ligga kvar här, blir så trött på slasket,..