lördag 13 december 2008

Tillökning!

Och då menar jag i hundantalet! Givetvis.
Chillie är på långbesök hos oss och det är trevligt men man märker att hon inte är van vid våra rutiner men det vänjer hon sig vid kvickt! Igårkväll var det giganternas kamp om den röda bollen, Pelle stod och studsade den retfullt medan Chillie cirkulerade och försökte ta den. När hon till slut lyckades for hon upp i soffan, men Pelle kom efter och gick över henne och tog den helt sonika ur munnen på henne! Också började det om... Till slut tog jag bollen och det blev tillfällig fred på Mellanvägen.

Idag har vi varit på soptippen och slängt renoveringsmög, hundarna fick hänga med och titta på. När vi kom hem igen, gick jag och vovvarna bonna-rundan (eller Månstorps rundan som Pamela kallar den). Det var lerigt... In i duschen blev det (gissa om jag fortfarande vill ha det dära hund-badkaret????) för avspolning av leriga hundar. Gillas inte av Pelle. Rent vatten, urrrrrk!

Imorgon är det tävlingsdags i Trelleborg. Vi får se hur det går. Jag har tur som har en hund som struntar i om det är lerigt eller torrt när man ska lägga sig iallafall!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Lycka till imorgon!!!!!
Skall tyvärr jobba, så jag hinner inte komma och heja... men det kommer säkert att gå finfint!!!

Håller tummarna.
Jenny

Anonym sa...

Lycka till Anna och Pelle vi håller tummarna här i Skurup!