onsdag 10 december 2008

Träningskväll

Jenny och Zorro



Camilla och hennes briard.

Smygtränande Malin och Guinness.

Igårkväll träffades Pamela, Camilla, Jenny och jag. Pamela hade lämnat Kimba hemma för hon har ont i sitt ben, stackarn. Vi hade gemensam platsliggning, gick sådär för Pelle eftersom han åmade/showade sig men jag ropade "nej" till honom och då slutade han. Sedan gjorde vi om platsliggningen (ville ju träna på det också sen förra tävlingen...) och då gick det jättebra, fastän det stod en jättesöt Cocos med Pamelas mamma bakom oss förare!

Jenny mådde inte helt hundra så hon och Zorro fick börja. Det gick bra även om jag tyckte att hennes lina var ivägen, men vad ska man göra om man inte litar på sin hund sticker när det kommer en störning?

Efter Jenny fick Pelle och jag träna. Pamela tog oss igenom hela lydnadspass 1 med granskande ögon från Camilla och Jenny. Ställandet gick jättebra (jippi) medans apporten gick sådär, men jag hade inte väntat mig något annat. Den är svår för oss... Pelle slog i lite i hindret när han hoppade över, men det var rent slarv. Fotgåendet gick också jättebra. Jag är supernöjd! Går det såhär bra och lite till på söndag i Trelleborg blir jag jätteglad.

Camilla tränade med sin briard (nu minns jag naturligtvis inte vad tiken hette...), och nog tycker jag att det är dags för dem att tävlingsträna! Duktiga, även om det fortfarande var dubbelkommando på vissa moment.

Malin hade sms:at och sagt att hon var barnvakt, men hon dök upp med både Guinness och hennes syrras hund Axa och tjuvtränade Guinness, hihi. Det såg trevligt ut även om Guinness har en tendens att nästan gå framför Malin under fotgåendet. Han verkar vara rädd att missa något från matte, ha ha ha! Han är för go...

Ikväll ska vi slutföra köpet av min bil. Behöver jag säga att jag längtar???
Hörrni, vad ska vi döpa min bil?


3 kommentarer:

Anonym sa...

Bilen ska heta Racet! Lycka till!

Anonym sa...

Det var skoj i går! Det gick så himla bra för er! Håller tummarna på söndag!
Hennes tik heter Nouchi :)
Ska bli skoj o se din nya bil sen!!
Ha det bra! kram

Anonym sa...

Hallå igen goding.Ser otroligt mysigt ut...Tack för det, nu har du satt griller i huvudet på mig... En fråga bara, eftersom jag aldrig lyckats få grannarnas katter t ex från att repa taket på min bil... Varför ska jag lära denna att sitta? =)Jag är INGEN kattmänniska alls..Klarar inte självständigheten lixom.Men, jag ska träna den...Du bilen är väl blå? Blixten??Kramiz