onsdag 17 december 2008

Himla pluggande

Här är Pelles nya boxkompis. Hon heter Tuva och är morgontrött, och väldigt kelig.

Igår blev det inte mycket mer än bara pluggande. Satt och läste så jag fick ont i både huvud och ögon. Kunde inte sitta i köket, för fåglarna bestämde sig för att ha skriktime. Måste säga att jag snart inte står ut med dem längre. Allvarligt.


Allt går bra med Chillie och Pelle. Chillie följer med sambon på jobb och det verkar fungera bra, han har inhandlat en egen knäckebröd-förpackning till henne som hon får ta del av när det är fikadags. Det är Chillie och gubbarna!

Igårkväll spelade vi även lite Nina Ottosson-spel. Tornado blev det. Pelle spelar på strax under en minut medans Chillie tar lite längre på sig, men så är hon ju inte van heller.

Imorse när jag skulle köra från hunddagiset kom Wiveka springades! Hon hade en julklapp till oss/mig! Fick en kalender som heter Hundboken 2009, hur snällt är inte det!!! Tänkte jag kunde beställa något från säljaren som sålde coola hundsaker på tävlingen i Trelleborg i söndags men jag kan inte hitta visitkortet! Jag undrar om Linda eller Malin har koll på vad de hette...?

2 kommentarer:

Lucas & Co sa...

Hej!
Kullapresenten heter de. www.kullapresenten.se
Söt tjej Pelle har. Han kan få ta henne om han vill. Molly har nämligen hittat en ny pojkvän. Zorro. Hon är helt galen i Zorro, hon som aldrig bryr sig om någon hund haha....hon springer efter honom och nosar och busar....
Kram på er!

Anonym sa...

kul att Pelle fått tjejsällskap! :D
Skoj att Chillie får följa m han på jobb ju. Vad jobbar han m eftersom hon kan fälja m? =)
Så snabb Pelle e på tornadon! :D