söndag 28 december 2008

Julstök och julmys

God Jul önskade vi på julkortet! (Herregud, vi ser inte kloka ut...)


Huliganerna från Skurup kom på julafton, från vänster: Isa, Curry, Chillie och Pelle.


Kusinbarnet Love hälsade också på med tjocka släkten. Var sätter man honom för att titta på tv? I hundkorgen såklart!


Jag försöker posa med Pelle (till vänster) och pappans labbe Vitus. Detta blev den bästa bilden...


Pelle är glad för hälsa på kompisen Vitus! 3000 kvm trädgård har de också!


Jag, Pelle, pappan och Vitus går vid havet.


Ja! Hej! Kul att se att du tittar in här igen! God fortsättning och gott slut och vad man nu säger i dessa tider.

Jag sitter i en obeskrivlig odör för tillfället... Kusinbarnet Love (snart 2 år) var snäll och gav Pelle småbitar av en pepparkaka och Pelle har sedan dess varit, om vi säger, en aningen ostabil i magen och gasig sen dess. Men gott var det sa Pelle!

Som vanligt har man frossat i julmat. Vartenda år lovar man sig själv att nästa år, DÅ ska jag äta mindre. Äter redan nu inte speciellt mycket eftersom jag inte äter kött, men nog blir man mätt ändå! Jisses... Tur att man har hund så att man kommer ut och rör på kroppen, det är så skönt att "gå ner" julmaten.

Jag fick många fina klappar, bland annat "Hundtränaren 2009"! Och en GPS av snäll sambo, så nu kommer jag hitta till alla lydnadstävlingar. Pelle fick en special hundkudde, som han mer har använt som leksak och dödat än kudde... Fick så många klappar att jag knappt kommer ihåg alla men fina var de! Tänkte ta en bild på Pelles senare så ni får se vad han fick (ja, benen är ju uppätna för länge sen).

Ha det gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så trevligt det ser ut o så mysigt m så många hundar :D Hade nog lite problem o se skillnad på tikarna, men Pelle var inga problem :P
Jo jag frågade mamma igår o det ade hon, men hon hade inte berättat det för mig innan =p
Ska bli skoj i eftermiddag, Camilla m Nouchi ska också följa m.

Lucas & Co sa...

Hej på er! Roligt att läsa din blogg igen, nu fattas bara att jag uppdaterar min oxå...haha.... Så fina labbarna är.....bruna som små pepparkakor =)
Vi ses i em, det ska bli skoj, kram!