tisdag 9 december 2008

Ny bil!

Vad ska jag döpa denna bilen då? Inte e-skrutten iallafall...?

Igår kväll var vi och tittade på en bil. En Volvo V40 från -98. Måste säga att den var hur fräsch som helst, killen som har den är bilmekaniker på en känd bilfirma och han hade papper på precis allt. Jag provkörde den medans sambon stod kvar och snackade med killen. Wrooom sa det och undertecknad var såld! Så hela affären ska göras upp imorgon, skööönt!

Det första jag ska göra är att låta sätta in toningsfilm för bakrutorna, så Pelle är skyddad från solsken och nyfikna blickar. Sen ska det tittas på hundbur eller grindar.

Ikväll ska det tränas på brukshundklubben i Svedala. Jag hoppas på domarkritiska ögon när jag tränar med Pelle, men det lär väl inte bli något problem... hahahaha!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skoj att du äntligen hittat en bil! :D Volvo.. det låter bra! ;)
Vi ska vara jättepetiga, värre än domare.. :P Jag får se fall Kimba följer m, hon e fortfarande lite halt ska vara hos veterinären snart men jag kommer iaf! :D
Vi ses!

Anonym sa...

Grattis till nya bilen

Lucas & Co sa...

Så fin bil! Din första-pris-pokal kommer att passa bra i den på söndag hihi.....kraaam!

Anonym sa...

HAR DEN ÄRAN PÅ NAMNSDAGEN!!!!
Hoppas att vi ses snart!
Massor med kram och gratulerar till volvon..

Lucas & Co sa...

Va, har du namnsdag?? Skämmes mig som inte har kommit med tårta och sjungit namnsdagsvisan för dig (finns det en sån??) hahaha.....grattis iallafall, kram!