måndag 15 december 2008

Tävling i Trelleborg


Lördagen i bilder!


Lucas hängde med mamma Linda och hejjade på oss!

Klockan 12.30 infann Pelle, jag, sambon och Chillie på Trelleborgs brukshundklubb. Måste säga att jag var nervös, mycket beroende på vad som hände förra tävlingen. Kanske hade Pelle fått momentet platsliggningen förstört? Näe då, dock körde han sin "ålning", mindre bra.

Nåja, det gick ju bra ändå. Kanske inte så bra som jag hade hoppats, men det var helt och hållet mitt fel. Jag glömde säga till Pelle att stanna när jag gick i väg för inkallningen, och duktig som han är gick han med mig... 0 poäng på det momentet! Gissa om jag stört mig på det hela kvällen???? I övrigt fick jag bra (8) poäng på linförigheten (som vi kämpat med det!), 9 (!) poäng på apporten, 8 på både ställande och läggande under gång. Slarv på hoppet och slog i, 8 poäng där med. Totalt skrapade vi ihop 136,5 poäng.

Malin och Guinness, Linda och Lucas kom också, vilket var väldigt trevligt! Även Jenny från brukshundklubben (som var medtränare till en av de kurser jag gick) kom och miljötränade sin schäfer.
Vill ni se mer bilder från tävlingen, gå in på Lindas blogg som finns länkad här till vänster (den heter Lucas Wilner).
Ikväll ska det spelas in replokalen, får se hur Chillie tycker det är? Hon kanske apporterar en trumstock?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon goding.
Du har fått en Blogaward av mig.
Finns på min sida.
Kram

Lucas & Co sa...

Hallå hallå å gomorron =) visst har du fått mailet med bilder på dig å Pelle?
Kraaam

Anonym sa...

Heej!
Skoj att du äntligen köpt en bil, ska bli skoj o se den!
Kul att det gick bra på tävlingen förutom inkallningen då.. de andra poängen var ju skitbra!! Nästa gång tar du ett första pris! kram

Jenny sa...

Kul att han gick så bra... men det har ju också sett jättefint ut på träningarna! När man gör såna missar själv så lär man sig att aldrig mer göra om dem = livets hårda skola : /

Ni är så duktiga! Ser fram mot fler bra tips från dig på nästa träning.

Ha en fin kväll!