tisdag 30 december 2008

Tävling och smörgåstårta

Malin gjorde fin o god smörgåstårta!

Vem var mest hungrig? Den nyblivna mamman Linda såklart... Vi andra fick knappt något.

In action: Guinness Tollare, Pelle och Molly svart labbe.

Guinness gillade Molly, tror inte känslorna var besvarade...


Det KAN trilla ner en bit smörgåstårta av sig själv! Jag hoppas det iallafall...


Igår träffades vi, Malin, Linda, Camilla, Pamela och Lord samt jag nere på klubben. Malin, jag och Camilla skulle "tävla". Enväldig domare var Linda. Konkurrensen var stenhård, fastän vi bara var tre tävlande (hahahaha, tror inte det).

Inkallningen gick mycket bättre för min del eftersom jag kom ihåg att säga "vänta" till Pelle när jag gick iväg. Däremot fick jag hjärnsläpp på momentet "ställande under gång" och säger "stå" istället för "stanna" som jag alltid annars säger! Hörde att Malin sa det till Guinness och då började jag fundera över om det kanske var bättre och tankarna vandrade iväg, och ja. Pelle stannade (duuuktig) om än lite tveksamt. Jag förstår honom! Måste skärpa mig...

Hemma hos Malin pratade vi om tävlingar, och det verkar som att de andra tänker anmäla sig till Veberöd i mars! Jippi, vad kul! Roligare när man är ett gäng.
Linda pratar om vilket sug hon har efter hund och hundträning, Molly är lite för gammal för att tävlas med. Jag har en känsla att det blir en briardvalp ganska så snart...

Ikväll ska Pelle träna på att lägga sig snabbt, det går lite segt och det är ju onödigt att få poängavdrag för en sån sak!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så skoj det var i går! Sån skillnad det e på Pelle. Han ser riktigt ut o tycka det e skoj! Hans fart har blivit helt annorlunda, så skoj o se!
Jag e m på tävlingen om min lilla Fluff e bra tills dess, men det e ju 3 månader så det hoppas jag verkligen! Ska bli skoj, när alla tar varsitt 1:a pris!

Anonym sa...

Va kul ni verkar ha det när ni tränar. Håller tummarna för att det ger utdelning för er alla. Följer era förehavanden spänt! Önskar ett Gott Nytt År till er alla!

Jenny sa...

Hej Anna!
Vad kul att ni hade en sån bra dag! smörgåstårtan ser ju grymt god ut! Vill passa på att önska dig ett jättefint nytt hundår, men många lyckliga stunder, svansviftande, förstapris och blöta Pelle-pussar.

Ha det fint så hoppas jag vi ses på klubben efter nyår. Zorro är "in terror" just nu av allt smällandet, suck! Heja Ica-maxi som slutat sälja raketer i alla fall...handlade all vår nyårsmat där!

Kram Jenny