onsdag 17 juni 2009

Ditten om datten

Pelle och hans kullsyster Isa fyller 5 år på fredag! Självaste midsommarafton! Vad tiden har gått! Känns inte alls avlägset när jag satt och höll 3 valpar i famnen... Å nu har de blivit så stora! Min lille plutt...

Är lite sur på Oxie brukshundklubb faktiskt. Tävlade för första gången i rallylydnad på Ribersborg, som Oxie höll i, och de har skrivit att jag inte blev godkänd! Vilket jag visst blev! Har mailat dem men varken fått något svar och det har heller inte skett någon ändring i protokollet på deras hemsida. Dåligt!

Pelle har nu gått på Nordic färskfoder ett par månader och det fungerar väldigt bra. Aldrig något strul med magen och han älskar maten (eh, ja, han ÄR ju en matglad labbe...)! Det enda som är lite meckigt är att man måste tina maten och lägga upp den i portioner. Jag som tycker att det är vidrigt att pilla med maten tvingar min sambo att sköta den saken men igårkväll hade han glömt att lägga upp. Så i morse stod jag hulkandes och vägde upp maten med en drägglandes Pelle bredvid mig... Urk!

Ska träna med Pelle ikväll, får se om jag åker ner till brukshundklubben eller om jag tränar hemma... har inte bestämt mig än. Vill ut och tävla! Men vi är ju klara med lydnadsklass 1 och 2:an är vi inte redo för än. Tråkigt!

1 kommentar:

Jenny sa...

Det är därför jag kör med torrfoder!!! Som tur är verkar Zorro må bra på det! : )

Haha... ja det är inte lätt när det går bra för snabbt... du får träna som attans nu, vilka moment till tvåan är inte "klara" ?

Ha en fin dag!