torsdag 25 juni 2009

Träning och badjävlar


Pamela och bushunden Kimba!

Linda och Cookie tränar, såg väldigt bra ut!

Malin och Guinness provade vår metallapport, gick kanon!


Pelle och Kimba är badpolare!

Då simmar man ihop på det djupa också.

Cookie tyckte att badmonstren var otäcka.

Igårkväll träffades jag Malin, Pamela och Linda för träna. Vi träffades på klubben för att sedan gå ner till en gräsmatta i ett bostadsområde för att träna med störning.
Vilka störningar vi fick sen! En bilkrock, en igelkotte, en katt, en Ia och en Petra med kompis och medföljande hundflock, rastande okända hundar och cyklar. Pelle är inte direkt stöningskänslig men det skadar inte för oss att träna på det.

Började träna lite på frittfölj, kastade apport (både trä och metall) och avslutade med platsliggning där jag och Malin gick och gömde oss. Fria följet måste jag träna att Pelle går närmare mig och inte tappar kontakt i högersvängar.

Apporten gick som en dans, förutom en litet omtag på ingången.

Platsliggningen gick jättebra! Det var första gången jag gömde mig helt och under en längre stund. Han låg fullständigt koncentrerad och som ett litet ljus.


Efter vi tränat visade de andra mig en nedgång till Yddingesjön där även hundar kan bada. Det var så fint där! Pelle blev som vanligt tokig, men det var inget mot vad Kimba blev... THE MAD DOG! Guinness var så söt för han stod och väntade på att någon skulle kasta vattenapport till honom men vi vågade inte kasta när alla hundarna var med, onödigt om det blir fight.

Pelle ville också apportera så han snodde Kimbas halsband och koppel och drog med det ut i sjön, jag skrattde så mycket! Jag hoppas att Pamela inte tog illa upp...

Cookie som inte är så gammal tyckte att Pelle och Kimba blev läskiga vattenmonster och var lite tveksam till det hära med att bada. Tror att det hade gått bättre om Linda hade hoppat i plurret ;).

Nåväl, det blev en supertrevlig avslutning på en dag som dessförinnan varit ganska så tråkig på jobb!
Tack mina goa kompisar!

4 kommentarer:

Camilla sa...

Vad roligt ni hade det! Kändes lite snopet att jag redan bokat upp mig igår, vi hade ju så gärna velat följa med :( Men jag hoppas vi kan träna nån gång nästa vecka, då får ni en störning som heter duga = höglöpande tik som för en gångs skull glömmer bort att vara rabiat mot andra hundar och istället leker snällt ;)Hur mår valparna föresten? :) Kramar Camilla & Nouchi

Sarah sa...

Glömde svara dig ang cykelvagnen. Jo Lina har åkt den. Från Ljunghusen till Skanör. Men jag fick cykla bakom och prata med henne, men hon var extremt glad av att få vara med. Hon springer ju ogärna.... Min mamma och pappas BC åker fint i sin, likaså min arbetskamrats springersp. Jag är supernöjd- behöver aldrig vara orolig att vi cyklar för långt...

Pamela sa...

Så skoj det var! Det var kul att det gick så bra på träningen =) Fast badningen var rolig! Tycker jag att vi får göra om! :D

Jenny sa...

Härliga bilder!!! Det är så kul att se hundarna njuta av livet : )

Kram!