måndag 15 juni 2009

Måndag morgon!

Go´morrn!


Nu har man vilat upp sig efter helgen bestyr. Spelning i fredags med bandet, som skulle skett utomhus men vi lyckades styra om det. Annars hade jag satt på mig termobyxor och regnställ samt tumvantar.

Desto bättre var det i lördags när vi hämtade hem Pelle från Skurup. Hann med att gosa med Isa och valparna också... Pelle fick en mumsigt märgben som lördagsgodis medans vi satt och kollade på en film jag lånat av Pamela, Twilight. Jag gillar ju sience fiction och vampyrer så det här var en film i min smak!

Gick en lång runda med Pelle igår eftermiddag. Det är skönt att kunna ha honom okopplad när vi går på grusvägarna. Tränar mycket belöning för tillfället när han tar kontakt med mig. Det ska löna sig att söka min blick med jämna mellanrum!

I veckan kommer jag fortsätta träna in lydnadsklass 2 momenten, tyvärr reser min träningskompis iväg på husvagns semester så jag får väl försöka klara mig själv...

1 kommentar:

Pamela sa...

För att du har bokat annat på våra vanliga tisdagsträningar, ha!
När e nästa gång ni ska mysa m valparna? *blinkblink* :D