onsdag 10 juni 2009

Sommar(?) träning på klubben

Malin var nog den som var mest lättklädd av oss...

Pamela körde med mössa...


Å jag bunkrade upp med allt jag kunde hitta i bilen, t.o.m. vantar.


Igårkväll var det träning på klubben. Det var jag, Pamela och Malin. Å regnet och den skånska blåsten. MEN, det kan ju faktiskt regna och blåsa på tävlingar, så det är bara att bita ihop och träna vidare! Rätt kläder...

Det var roligt att Malin var med, vi har inte tränat ihop på hur länge som helst! Både Kimba och Guinness är hundar som "tar in" alla ljud och händelser som sker runt omkring dem, vilket gör att de har fullt upp om det händer något under ett moment. Malin sprang runt och hoppade och ropade medan Pamela och Kimba blev kommenderade av mig på linförighet (måste ha sett roligt ut...). Kimba blev först lite störd men det gick bättre och bättre.

När Malin och Guinness gick behövde Pamela inte ens göra några ljud, det räckte att hon gick runt och plockade löv. Men även för Guinness gick det bättre och bättre. Måste vara jobbigt för hundarna att försöka hålla reda på allt omkring dem...

Pelle och jag tränade på "rutan". Gjorde som jag gjort tidigare, fortfarande fattar inte Pelle vad vi gör men roligt är det! Tror att Pelle uppfattar vår träning så här: först står matte och gör konstiga saker på ett speciellt ställe, sen skickar hon mig framåt och plötsligt skriker hon "stanna" och stannar jag då hör jag "klick" och matte kommer springades med köttbulle i handen och är jätteglad...

Vi tränade även fjärrdirigering. Malin stod bakom Pelle (det gör tävlingsledaren på tävlingar), och kommenderade mig med handtecken medans jag sa och visade med handtecken till Pelle. Gick ok, behöver träna med på avståndet. Plus att Pelle spexade till det och rullade efter sista "ligg" kommandot... Jädrans skämtare...

Det blev också hopp över hinder. Hunden ska hoppa ifrån föraren, sätta sig på kommando på andra sidan och sen på kommando hoppa tillbaka till föraren. Pelle är lite osäker på att hoppa ifrån mig, får göra flera dubbelkommando (dvs. visa med kroppen och handen). Provade med hjälp av boll, gick bättre!

Sist blev det apporten. Jag behöver träna på att slänga apporten... Fick kasta om, jag vet inte hur många gånger! Nåväl, kastade ut apporten skickade Pelle och tillbaka till mig. Gjorde om med metallapporten, gick hur bra som helst.

Både Pelle och jag var trötta när vi kom hem, och jag var lite frusen. Svårt att tro att det är juni nu!

Ha det gott idag!

3 kommentarer:

Pamela sa...

haha jaa verkligen det blev ju nästan längre än en vanlig tisdagsträning xD meen det var en sån nyttig träning i går. Både m regn + jättestöriga Malin. Sånt behöver vi mer fast kanske inte under linförigheten utan kontakövningarna.. Ska skicka ut mamma o störa mig nån gång när jag tränar!

Lucas & Co sa...

Jag vill faktiskt oxå vara med å träna....iofs kunde jag ju inte denna gång eftersom Ante inte e hemma ändå =) men NÄSTA gång får ni baske mig säga till så vi oxå får komma å frysa häcken av oss =), Kram!

Sarah sa...

Såå flitiga ni är!
Igår var det Vinter brrr vad kallt!