söndag 28 juni 2009

På besök

Vitus

Pelle med den något utslitna bollen.

I fredags åkte Pelle, sambon och jag till min pappa i Ängelholm. Det skulle grillas och bjudas på allehanda god mat (pappas fru Agneta är en hejjare på att laga mat). Dessutom skulle en av mina kusiner (från min pappas sida) också komma med sin sambo, roligt för jag träffar dem ungefär vart tredje år.

Pappas bruna labbe Vitus och Pelle brukar gå bra ihop, men denna gång ville Vitus bara "rida" på Pelle hela tiden. Tänkte först att de löser det själva men icke, Pelle säger knappt ifrån. Till slut tyckte jag att det var nog, och la Vitus ner på gräset med min hand på hans hals för att markera att det inte är ok att göra så. Detta fick jag upprepa ett par gånger (vill poängtera att jag gjorde detta lugnt och aldrig aggressivt), och efter ett tag lugnade det hela med sig.

Varför Vitus nu gjorde detta kan man bara spekulera i. Först trodde jag att det var någon form av dominanshandling, men jag är inte helt säker... Lär väl aldrig få något svar heller.

På lördagen hade sambon fixat biljetter till STCC på Ring Knutstorp (bilracing), och jag fick återigen se min absoluta favorit Janne "Flash" Nilsson ta segern i det andra heatet. Där satt jag själv på EON´s läktare och jublade (EON hade nämligen en egen bil som tävlade, och körde på fordonsgas). Jag var väl inte direkt populär...


1 kommentar:

Pamela sa...

Hej! Så fin Vitus såg ut på bilden :) E han lika charmig o cool som Pelle!?
Nu har jag systemåterställt datan typ 3 gånger o det funkar inte, det funkade inte o slutföra den för det fanns inget att återställa stod där ;S Lite störigt! eller Mycket störigt rättare sagt. Blir det nån träning i veckan? :D