tisdag 16 juni 2009

Igårkväll hände det inte så mycket på hundfronten. Vi hade bandmöte nere i replokalen och Pelle var med. Med oss hade vi vatten (of course), urgnagt märgben och pipebollen. Svårt att ha seriöst möte när Pelle går runt och piper med bollen.

När vi kom hem kompenserades Pelle med en lång runda i byn och avslutades med bollkastning, det är ju så skoj! Skönt väder var det också, ingen blåst!!!

Sambon och jag saknar vår trädgård... Takläggarna har inte så mycket kvar (eller vad vet jag... men takpannorna är uppe på taket och nästan alla på taknocken också, så... ja) och förhoppningen var att de skulle vara klara till midsommar. Fick besked igår att detta tyvärr blev ändrat =(. Hela trädgården och runt om hela huset står byggnadsställningar och det ligger bråte från taket överallt på gräset. Jag trampade på en spik rätt igenom skon härom morgonen, och det var inte så skönt kan jag säga, jag är lite orolig för att Pelle ska få något i tassarna... Kommer släpa ut dammsugare och dammsuga gräsmattan innan han får gå ut där!

Inga kommentarer: