onsdag 3 juni 2009

Hej på dig!

Såhär ser vårt hus ut just nu... Vi lägger om taket.

Pelle på solig promenad!

Ok, har hämtat mig från bitterheten, lite iallafall.

Igår sken solen från en klar himmel och grabbarna som lägger taket hade haft 28 grader däruppe, phu vad jobbigt! Själv tycker jag att det är lite småjobbigt att inte kunna gå ut i trädgården när solen skiner, för där ligger allt tak-bråte och byggnadsmaterial. Men, de är snart klara så jag får stå ut ett tag till.


Pelle och jag var och tränade nere på brukshundklubben igårkväll, vi tränade med Pamela och sötisen Kimba. Kimba har genomgått en personlighetsförändring sedan Pamela klippte ner henne, hon har blivit så busig! Ner med huvudet i Pamelas rygga och ta pipebollen och köra lite självbelöning eller hoppa och studsa som en gummiboll, toka... =).

Pelle var övertänd och platsliggningen fick jag bryta för han höll på och lägga sig på sidan, sträcka sig och var allmänt okoncentrerad. Gick bort en bit från de andra och körde platsliggning i små korta moment. Var stenhård på han skulle ligga "rakt" och inte lägga sig på skinkan, klickade när han låg rätt och ignorerade när han lade sig "fel". Sedan gick jag från honom på varierande avstånd, och använde klickern.

Pamela och Kimba tränade fotgående, inkallning, läggande under gång och apporten.

Jag och Pelle tränade fotgående, ställande under gång, apporten och sändande till rutan. Rutan gick något bättre än senast jag tränade i trädgården, bra! Men, han fattar fortfarande inte momentet det kommer väl, tids nog.

1 kommentar:

Pamela sa...

haha så snällt o sympatiläsa den! Jag påbörjade den igår igen, läste om det jag redan läst för jag kom inte i håg nåt alls, ajja jag har bara 280 sidor kvar xD
Så skoj det var att träna i går!! Kul när de är taggade o busiga!