tisdag 2 juni 2009

Fler valpbilder


De gör ju inte så mycket mer just nu, sover...

Men söta är de!

Man ska sova nära sina syskon!

Isa och mamma gosar vid valplådan.

Sovandes i klump.


Här är bilderna från i söndags när vi hämtade Pelle hos mamma. Valparna växer och mår fint, det blev en hel del gosande om vi säger så.


Igårkväll var sambon, Pelle och jag hemma hos sambons mamma eftersom vi inte hann och besöka henne på mors dag. Påpekade direkt att Pelle inte ska matas och absolut inte vid matbordet, jag hatar tiggandet. Som sagt, vill du visa ömhet mot en hund, kela istället för mata! Hunden uppskattar det betydligt mera och dess ägare blir glad.


I morse hade Pelle fullt upp att vakta huset, då vi har byggare hemma som renoverar taket. Grabbarna skulle in och fylla på vatten i sina flaskor och Pelle var inte beredd att där skulle komma någon. Utskällda blev de men som tur är, är ingen rädd för hundar så det blev en hel del gosande istället för Pelles del. Jag tror inte att han misstyckte direkt... (eftersom han inte ville följa med mig till bilen sen, utan följde efter en av grabbarna istället!).


Ikväll är det träning på klubben, ska bli skoj!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Valparna är väldigt gulliga Anna!!!!! Kan bara tänka mig så mjuk päls de måste ha!

Ha en bra vecka!
ps... har du hittat tillbaka till rösten?

Sara med tassar sa...

Sånna sötnosar. Själv har jag en på 10-veckor. Lycka till med de små liven. Mvh Sara med flock

Hobbe & Smilla sa...

Va, kan man få mat från matbordet??? Det måste jag berätta för husse!!
Mina småsyskon e helt fantastiska!