söndag 7 juni 2009

LP1!!!

Ställande under gång!

Pamela o Kimba gör också ställande.

Pelle o Kimba tigger hos Pamela...

Kimba leker med Pamela o bollen!

Pelle o jag på prispallen
( vi stod uppe på först men sen rymde Pelle för Pamela pep med pipebollen för att få en fin bild)!

Pelle med sitt fina pris o beeeen ( kolla in sängkammar-blicken)!

Jag kan knappt tro det! Men Pelle och jag lyckades ta vårt LP1 idag (lydnads diplom)! 172,5 poäng skrapade vi ihop på Lomma brukshundklubb.
Måste berömma tävlingsledaren speciellt för att hon var så positiv och avslappnad, vilket gjorde hela tävlingsupplevelsen trevlig!

Nu måste jag skicka in resultaten till... ja, var man nu skickar dem så att jag kan få lydnadsdiplomet och rama in!

För Pamela och Kimba gick det hyfsat, det hade gått bättre om Kimba hade legat kvar på platsliggningen men så är det! Det är levande varelser vi har att göra med, lika spännande varje gång!
Pelle och jag vann även "Funktionärernas val", det vann man om ekipaget hade utmärkt sig positivt. Det innebär att vi får tävla gratis den 25 oktober på lydnadstävlingen som är då. Tror att det blir debut i lydnadsklass 2 då... HUA!

9 kommentarer:

Jenny sa...

Woow!!! så himla kul. Detta är ni verkligen värda. Bara att sätta igång och trimma inför 2:an som fan nu då?
Kramar från mig och Zorro!

ps: skall förresten ta Zorro till en massör imorgon (eller snarare hon kommer till oss). Susanne Lindberg heter hon och verkar väldigt duktig. Kolla in hennes sida på www.masseradinhund.se

Kanske nått för Pelle nu när han blivit en riktig tävlingsräv?! : )

Pamela sa...

wow wow wow o Grattis!!! :D värdiga vinnare!!! :D Bra att de satte en datum så har nu ett mål! :D Så himla skoj, ser fram emot att få kolla på det inramade LP1et :D

Ante och Linda sa...

Ett stort GRATTIS även från mig, och jag vet att Linda grattar även hon. ( hon e tyvärr fortfarande utan vettigt internet, felia...ooops. telia hittar inget fel och fastän vi provat med flera olika modem så vill det sig inte) NGN som har ett Telia adsl modem som vi får prova med ??

Hälsningar från Tyskland och Svedala, Ante och Linda

Hobbe sa...

Grattis Morbrore Pelle, du är en prydnad för hela släkten!!

Pernilla sa...

Men gud så roligt, grattis! Lycka till i tvåan

Pernilla,Enzo och molly

Pernilla sa...

Hej igen! Ja det är kul när all träning ger resultat, jag hoppas på att kunna starta Molly i både ettan och appellklass spår i september. Vi får se, det är fortfarande mycket jobb kvar men jag måste ha ett mål annars tappar jag liksom lusten. Ska se om ajg kan hitta en träningsgrupp så att vi får lite mer störningsträning. Satsar du på LP2 nu!?!

Lucas & Co sa...

Ja som min bättre hälft sa: VI GRATULERAR! Så roligt för er att ni äntligen kom i mål!!! Nu får jag å Cookie ligga i så vi hinner ikapp innan ni är i Eliten!

Sarah sa...

Wow! STORT GRATTIS!!! Det är Ni väl värda! Vad roligt! Kram kram!

Camilla sa...

GRATTIS GRATTIS i efterskott!!! Fy farao vad du & Pelle är duktiga!!! :) Nu är det bara att fortsätta att klättra i klasserna, och så duktig som ni två är så kommer ni att klara det galant!:) Hoppas vi kan ses snart allihopa för nya träningspass och tävlingar :) Många kramar från Camilla & Nouchi