måndag 29 juni 2009

Pelle vill...

Pelle vill bada i Yddingesjön med sina kompisar! Speciellt igår när det var så varmt. Men vad gör husse och matte? Jo, trycker in honom i bilen och åker till Skurup för det är ju fotodags på valparna.
Hos mamma träffade vi även valpköparna Lotta och Joakim. Verkade vara mycket trevliga människor, Lotta är dessutom IMMI instruktör (http://www.immi.nu/), vilket är jättetrevligt tycker jag! Joakim var ute när Pelle och jag kom, Pelle rusade till Joakim för att hälsa! Tror att Pelle definitivt har gett sitt godkännande (nej, nej, har inte alls höga förhoppningar på våra valpköpare, ingen press alls... hahahaha!).

Valparna hade växt så det knakade även denna veckan som gått, och de är väldigt sociala. Pigga och framåt och väldigt gosiga. Pelle tycker tvärtom, hemska små glin som ska gå under honom och kolla in snoppen, han låter som en åskmaskin, men valparna lägger av i ungefär 10 sekunder sen är de där igen. Han är ju så spännande!!!

På onsdag hoppas jag att mina kompisar vill träna med oss, och sen åka och bada. Jag håller alla tummarna.

3 kommentarer:

Camilla sa...

Hej Anna! Jag kollade precis på er hemsida och man blir ju alldeles bedårad av hur underbara valparna är, som små sockersöta chokladpraliner! :) Tänker ni behålla någon av dem själv?

Föresten har du anmält Pelles LP1 än? Annars hittade jag en blankett på SKK hemsida som man kan fylla i för att få titeln LP1; http://www.skk.se/pdf/blanketter/reg/lydndipl.pdf

Kram! :)

Pamela sa...

Hej! Jag kan på onsdag! Säga kl 19? Men kan hända jag blir litelite sen. På klubben? O ja, absolut m bad efteråt tycker Kimba..!
Jag var inne nu också o läste om Frontline, för jag int etrodde på dig, HAHA o där stod det faktiskt att det var vattenfast, fast man inte borde bada innan 48 h när man behandlat, vilket jag gjorde.. men det e bra o veta framöver.
Jag vill följa m o hälsa på valpisarna innan de blivit gamla o flyttat... =P Kanske bud på att ringa han så jag får min förbannad data o blogg att vilja som jag xD Får abstinens ju! haha.
Ha det bra!

Pamela sa...

Jag skrev till Camilla o frågade =) Det e lugnt, ser bra ut m många kommentarer xD haha! Okej jag ringer senare! Jag ska iofs till dagiset o när jag kommer hem så repar ni, men det löser sig! Det e tomt i helgen så jag hade kunnat! :D Kram