onsdag 25 mars 2009

Action!

I morse var det bättre väder än igår!

Glad Pelle!

Imorse varnade de på radion om en stor svart lösspringande hund på en motorvägen (var det E22?). 5 minuter senare ringer sambon och berättar att han minsann varit inblandad i infångandet av rottisen. Han såg hunden springa runt på vägen (gulp!) och stannade bilen, poliser kom men de försökte omringa hunden (ursäkta men... stupid!!!).

Sambon försökte locka på vovven men det var för mycket människor som stökade runt. Slutligen gav sambon hundgodiset till polisen. Hoppas att de kunde fånga in vovven innan den blev påkörd eller skadad.

För att återgå till gårdagen. Träningen nere på brukshundklubben med Pelle gick jättebra!!! Vi drog igenom hela lydnadsklass 1 momenten, och till och med ställande under gång gick kanon!

Lade Pelles pipeboll (den han kan gå i graven för) som extern belöning vid min väska en bit bort, liksom Malin gör med Guinness. Han visste att den låg där och oj, som han jobbade bra! Mellan momenten "pratade" han, han var otålig men under momenten jobbade han tyst och så fokuserat. YEY!

Resten av veckan ska Pelle ha det lite tråkigt, ingen träning överhuvudtaget (förutom rally på lördag). Bara rastning och mys.

När Kenny (min träningskompanjon denna kväll) tränade med sin rottis Fancy, dök det helt plötsligt upp en man ur ingenstans med en bensindunk! Instinktivt tänkte jag "MORDBRÄNNARE!!!" men... öh, motorvägen ligger ju bredvid klubben och han hade fått soppatorsk...
Har jag sagt att min pappa jobbat som kriminalreporter under min uppväxt?

1 kommentar:

Anonym sa...

åhh noo, lösa hundar e så tråkigt :( hoppas det löset sig m den!
Så skoj att det gick bra i går!!! :D Får vi hoppas att det går lika bra på söndag! Linda tror att alla vi 4 tar 1:a pris på söndag, vi kan ju bara hoppas! :D Ska bli skoj iaf!
Men då gick jag förbi det i går, letade faktiskt efter dte för jag ville se hur dte såg ut men hittade inte typ hundar o så :p