fredag 20 mars 2009

Torsdagens aktiviteter!

Igårkväll var jag alltså medinstruktör till Lotta och allmänlydnadskursen. Roligt att se hur andra är som instruktörer, har ju bara erfarenheter av 3 stycken på brukshundklubben, och endast haft kurs tillsammans med Britt-Marie. Man lär sig så himla mycket genom att titta och lyssna på hur andra jobbar! Lotta och jag gick kurs tillsammans för... 2 år sen? Livet tog en vändning för Lotta men nu är hon tillbaka, vilket är roligt, då Lotta är en väldigt sympatisk person (tycker jag).
Lite känsligt kan det vara att komma in som ny till en grupp och föreslå lösningar på deltagarnas svårigheter, men jag tyckte att jag blev väl emottagen, och jag hoppas att de tyckte att det var ok. De var väldigt duktiga med sina hundar, var och en på sin nivå. Även min "granne" (hon bor på andra sidan byn...) var där med sin västgötaspets Sigge, och vilka framsteg de har gjort! Roligt att se!

Ikväll är det spelning med bandet i Trelleborg, ja, imorgon med. Mamman ska bo hemma hos oss över helgen, hon ska passa Pelle på nätterna och vi ska passa hennes huliganer dagtid. Jag har handlat hem massor frukt och lite choklad så hon klarar sig.

Sorry hörrni, nu blev det långt inlägg och ingen bild... Ska ta massor av bilder på söndag hemma hos Pamela när vi fortsätter Rallylydnaden.

Trevlig helg på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skoj att vara hjälptränare till fler tränare, mer tips o saker man lär sig! :D
Bara en liten påminnelse om att på söndag e det kl 16. Ska bli skoj =) o då ska jag m ta m min kamera ut, glömde den förra ggr =P
Skoj m spelning! :D Ha en bra helg!