onsdag 4 mars 2009

Kanon kväll!

Det blev tvångsfoto på Pelle och Molly på eftermiddagsturen!

Pelle och Molly igen. Molly envisas med att se "svår" ut på alla foto jag tar, ingen blick i kameran här inte!


Hämtade busarna på dagis utanför Svedala och for hem. Väl hemma sprang hundarna in till den sjuke sambon och störde honom där han låg på soffan, det är ju så skoj!
Vi gick ut på eftermiddags promenad i byn och sedan hem igen för det var ju matdags. Mamman och hennes kompis Evelyn dök in en stund och hälsade på och hämtade lite akvariefiskar. När de försvann hittade jag till min förfäran två böcker på köksbordet: allsång på skansen vol. 4 och snapsvisor. MAAAAMMAAAA!


Iallafall, Pelle och jag stack till brukshundsklubben, och jag hade egentligen ingen lust, eftersom jag kände mig hängig och småsjuk och Pamela ska ju inte vara med, men det var ju första tillfället och Pelle hade sån överskotts energi.

Vi tränade först platsliggning i grupp, de andra tävlar ju i andra klasser så det blev mer än 2 minuter för oss (vilket jag tycker är bra), Pelle låg stilla och tittade lite omkring sig ibland men det tycker jag är helt ok. Inget snus eller ålande, braaaaaa!
Sedan blev det kvar-sittning i grupp, har vi aldrig testat men någon gång ska ju vara den första. Gick kanonbra!


Efter det löstes vi upp i smågrupper och träningspar för egen träning. Jag tränade linförighet med fokus på positioner. Det hade nog gått en löptik för Pelles nos var mer i backen än upp i luften men det var bara att kämpa på. Gick hyfsat bra under omständigheterna.


Apporten gick, efter lite tips, JÄTTEBRA!!! Inget tugg, inget jonglerande utan fokus och blixtstilla låg den i munnen! TJOHOOO så lycklig jag blev. Jag ska alltså böja på knäna istället för att luta mig över honom vid överlämnandet samt inte titta ut honom under hållandet. Nu ska vi bara träna stadga i det också.


Sista momentet jag valde träna på var hoppet. Gick bra förutom att Pelle slarvade lite och stötte i på hindret, vilket ahn gör då och då. Ska försöka klura ut vad jag kan göra för att jobba bort det. Har du några tips?
Överlag en jätterolig träningskväll! Hoppas att det fortsätter i samma stil.


Imorse vaknade jag med halsont, men det är inte att tänka på för ikväll ska jag till Malmö Arena och titta på Judas Priest.
Pelle och Molly ska stanna hemma och festa på knäckebröd.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej!
vill du få Molly att titta in i kameran skulle du platslägga henne framför ankor, det har jag sett bild på att hon kollar rakt in i kameran ;) o pelle e ju alltid lika charmig!
träningen m hönsen gick framåt! Men hönsen ska nog vara mer tama när man börjar o inte ganska ovana vid människor nära inpå som våra =P Men jag märkte framsteg efter varje gång jag klickade, men jag fick bara låna de 1 vecka utav pappa sen fick de åka tillbaka till de andra!
Skoj att det gick bra m träningen! Kul om du fick tips m apporteringen o hoppas att det håller i längden!!
Jag kommer inte till Judas i dag.. Har inte pengar o mår inte helt 100 än, jag får hoppas de kommer igen!
ha det så skoj!!