fredag 13 mars 2009

Jaha?

Å var kom snön ifrån? Jag trodde det skulle vara vår nu... Och mina vinterkängor som gått i sönder, typiskt. Äh, våren kommer snart ändå, inte lönt att klaga.

Pelle kör sin Elvis Presley imitation på promenaden. Hound dog?

Av någon konstig anledning förekommer den här positionen ganska ofta, dock alltid när bordet är tomt på mat så tiggeri är det inte. Det är kanske skönt med hak-stöd och frambenen dinglande? Who knows?


Idag ska Linda, Lucas och Pamela åka till kennel Rave on för att hämta Lindas briard tik! Hoppas att resan går bra för dem. Lite avundsjuk är jag allt, för jag vill också gosa med valpisarna. Jag får väl ge mig till tåls tills de bjuder in mig...


Jag har precis beställt kurslitteraturen som vi ska ha på utbildningen till allmänlydnads intruktör. Kenth Svartberg är en av medförfattarna och honom gillar jag skarpt! Får ni möjlighet att lyssna på honom någongång så ta chansen. Snart ska jag påbörja hans fru Niinas bok "Att lyckas på tävling". Man kanske skulle ha plöjt igenom den tills tävlingen i Veberöd?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jo lite tidigt m skinnjackan var det nog :(
Sån cooling till hund! Haha!
Gör oss mer avundsjuka hela tiden eftersom vissa nu missade deras föreläsning, eller hoppade över den för man inte ville gå själv =P Nästa gång ska jag dit! Vad blev det för kurslitteratur då?

Anonym sa...

Hahahaha.... det måste vara något typsikt för labradorer. Ronja har en liknande egenhet att ha soffbordets ben till huvudkudde (????). Ser lika "skönt" ut :-). Vi ses o hörs!

Anonym sa...

De e kanonskönt att lägga upp nosen på soffbordet. Både Smilla och jag gör det ibland. Härlig min morbor Pelle gör, jag måste börja träna på det där..