onsdag 11 mars 2009

Lite konstigt

Hej hopp!
Nu är man väl i det närmsta återställd, fortfarande trött och snuvig, och rösten ska vi inte tala om. Tur att bandet inte har spelning nu på 2 veckor.

Tyvärr blev det ingen träning för Pelle och mig igårkväll (det var ju träningsgruppen på klubben), eftersom jag inte känner mig helt hundra, men vi tränade apporten framför spegeln i hallen istället. Varför framför spegeln? Jo, det är ju inte bra att "stirra" ut hunden under de olika momenten, så med spegel kan jag ha mitt ansikte rakt fram men fortfarande se om Pelle håller apporten stilla. Måste säga att han gör framsteg på apporten, han "jonglerar" ytterst lite med den när han får den men sen håller han den stilla! Han är så duktig!
Vi hann även med att kasta vår hyfsat nya freesbie men den lyckades vi ta sönder rätt fort. Vissa leksaker har man bara typ 1 eller 2 tillfällen...

Har fortfarande inte fått något PM till tävlingen i Veberöd. Den är sista helgen nu i mars och det är ju inte så lång tid kvar! Jag tycker det är jättekonstigt, bara det nu inte har blivit något "klydd" med min betalning...

På söndag ska vi prova på rallylydnad hos Pamela, ska bli så himla kul! För er som inte vet vad rallylydnad är, kan jag berätta att det inte är att allt ska gå fort utan man har olika stationer där föraren och hunden ska göra olika saker tillsammans. Googla gärna på nätet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Går det bättre m apporteringen? provar du det m o bocka på knäna eller hur tränar du det nu? :D Skoj att det går bättre iaf!
Men har du kontaktat de? Elelr hur vet du att ditt namn inte är med? Jag har inte heller fått nåt pm.
Yes, nu e allt m kursmaterial o planering klart till min kurs, ska bli skoj :D

Anonym sa...

Angående bekräftelse för tävling så kan jag tala om att det brukar inte komma förrän samma vecka som tävlingen inträffar.
Grattis till framgångarna med Pelles apportering, jag vet att sådant tar tid innan man kan få momentet godkänt.