söndag 29 mars 2009

Ett. Hundra. Sjuttio. Sju, OCH EN HALV.

poäng lyckades Pelle och jag skramla ihop på dagens tävling i lydnadsklass 1 i Veberöd! Det innebär att vi fick poäng till ett första pris! Vi placerade oss dessutom som nummer 3! Gissa om jag var glad ( är det fortfarande)?!!!
Nu ska vi bara lyckas göra om bedriften 2 gånger till så att vi får vårt Lp1, för det ska vi ha tycker jag!

Pamela, Camilla och jag körde tidigare till Veberöd så att vi kunde se när Malin och Guinness tävlade (redan klockan 8 minsann). Roligt att kunna stötta varandra! Får bara Malin koll på sina tävlingsnerver kommer de att segla genom lydnadsklassen, Guinness kan ju alla momenten perfekt!

Camilla och Nouchi ställde upp för första gången och skrapade ihop 163 poäng (om jag inte minns fel)! Stort grattis till dem!
Pamela och Kimba gjorde ett en jättefin platsliggning (10:a på den) och hade de utfört alla momenten hade de fått ett första pris också.

Roligt är det när man kan åka på samma tävlingar och pucha varandra. Roligt när dessutom andra (Jenny och Johanna) kommer och hälsar på. Tack till alla trevliga människor och hundar som gjorde denna dag mycket trevlig (det börjar låta som ett oscars-tal det hära...).

Mest av allt tack till Pelle för ett väldigt gott samarbete idag! Hoppas märgbenet smakade.




Kimba med fin frisyr!


Pelle och jag posar.


Linda (äter som vanligt) och Lucas!




Malin... funderar?


Cocos miljötränar!




Camilla och Pamela laddar.





Guinness vill ha kontakt...


10 kommentarer:

Hobbe sa...

Bra jobbat, morbror Pelle!
Din matte verkar köra hårt med dig, men det verkar du ju trivas med. Tror säkert ni klarar LP1!!

Lucas & Co sa...

Grattis än en gång! Ni har verkligen förtjänat den däringa glansiga pokalen =) Bra jobbat! Kraaaam

Lucas & Co sa...

Ah men va f----n....du har ju glömt tacka mig i oscarstalet....hihihi.........

Malin sa...

Grattis!
Med en så bra början är det bara att köra på

Jenny sa...

Woooow!!!! Jättekul ju!!!!! Stort grattis, ni var jätteduktiga och det såg skitbra ut inne på banan. Tyvärr hann vi (jag & johanna) inte stanna till prisutdelningen, jag var sen redan kl 13:00, hehe... Jag hoppas att ni alla förstår att vi satte oss vid sidan av för att Zorro inte skulle vara mitt i smeten av hundar och folk.. eller störa de som var inne och tävlade! Men vi hejade från avstånd!!

Ha en bra vecka och sug på denna karamellen ordentligt!

Pamela sa...

Grattis Grattis!!! :D Shit så bra ni var! Så himla kul! Nu måste vi anmäla till fleer tävlingar, jag o Kimba vill också få 1:a pris!

Zsa-Zsa och Evelyn sa...

Ett jättestort grattis till ett första pris
Vad duktiga ni är
Bara två förstapriser kvar
Nästa gng kommer ni att sopa banan!
Så alla se upp Nu kommer Anna och Pelle

Camilla sa...

Grattis!!! Ni var så himla duktiga! :) Nu får vi ta nya ta med fler träningar och tävlingar eller hur tjejer? :) Många kramar Nouchi och matte :)

-mitt hundliv- Petra sa...

STORT GRATTIS!!!!
Fantastiskt!
Jag saknar det intesiva hundlivet, kanske skulle ta sig i kragen...
Jag är sugen på Rally Lydnaden.
Massor av kramar till Pelle!

mariaswhippar sa...

Hittade hit via din kommentar i Petras blogg. O nu när jar e här så vill jag ju givetvis säga STORT Grattis !!!
/Maria med whipparna