torsdag 19 mars 2009

Mera träning

Efter jobbet åkte jag hem, sa hej till sambon och begav mig till Pamela för ännu en träningsträff med Camilla, Pamela och Malin.
Pelle och jag var först ut och vi tränade på 1. läggande under gång, 2. inkallning och 3. hopp över hinder. Friaföljet är lite segt, han går och väntar och därmed saktar tempot =(. Måste få till det! Ska lägga pannan i djupa veck.
Inkallningen gick jättebra, slarvig i positionen vid ingången första försöket, dock mycket bättre vid andra. Bra tempo, och jag är nöjd.
Hoppet gick även det bra, inget att anmärka utom möjligtvis att han sätter sig en aning för långt bort ifrån mig, fast det är petitesser.

Kimba var skittaggad, och flamsade runt. Tror hon fick någon form av överslag men det löste sig. Hon är ju fortfarande inte bra i sitt ben, dumma korsband. Jag tvingade Pamela att ha henne lös under ställandet (?), vilket gick bra, inget trams och flams. Apporten gick kanonbra! Som de har jobbat med den!

Camilla och Nouchi (även hon en briard) gick igenom hela lydnadspass 1 med lysande resultat. Camilla körde lite säkra kort genom att använda dubbelkommande (handtecken), men hellre det och få poängavdrag än att "nolla" ett moment.

Malin och Guinness (även mer känd som tjejtjusaren) tränade helt annat! De ska gå en retriverkurs, och då ska man slänga s.k. dummisar och härma ankor (jag dööör av garv), hundarna får inte hämta dummisarna förrän föraren säger kommando. Pelle är ju också en retriever-ras, så han fattade direkt men även briarderna var på hugget. Humm... det hade varit något, en briard på en retrieverkurs! =P

Tog lite foto med min mobil men de blev tyvärr inte bra, kanske Pamela har satt ut några foto på sin blogg?

Ha det soligt idag!

1 kommentar:

Anonym sa...

så bra det gick för alla i går :D så skoj! Bilder kommer under dagen! Har inte hunnit än för batteriet dog o var tvunget att laddas. Har du anmält dig till distanskursen?