måndag 19 januari 2009

Action i helgen!


Från vänster: sambon, Pelle, Louice, Lisa (devildog) o Patrik.

Pågarna gosar.

Jag är på föreläsningen "Påverkan/ åverkan".


I fredags blev det sushi till middag. Jag blev akut sugen på det. Har ju inte längre min kollega Jonas som jag kan äta det med =( på lunchen! Sambon var dock inte ledsen för att ha sushi till middag, som tur var!

Pelle och jag klickade lite att ta och hålla apporten. Har nu förlängt tiden han ska hålla apporten still i munnen, men det handlar om sekunder fortfarande. Sedan klickade vi "high five", dvs Pelle ska sätta tassen mot min handflata. Ännu så länge har jag fortfarande min handrygg mot golvet, men det ska snart vändas. Sen rullade vi, så klart...

I lördags var jag på dagen på Kockums Fritid och lyssnade på föreläsningen "Påverkan/ åverkan - inlärning för hund" med ett gäng från brukshundklubben. Mycket intressant måste jag säga. Malin (Guinness matte) var också med, och vi hade mycket intressanta diskussioner under lunchen och fikorna. Malin är en klok tjej! Har du möjlighet att läsa Kenth Svartberg (http://www.svartbergs.se/) eller lyssna på honom, GÖR DET! Han tog upp olika metoder, både bestraffning och belöningsmetoder, och kontentan av de olika metoderna är att ju mer du vet desto bättre tränare är du. Det viktiga är att veta varför du gör som du gör och att hunden vet vad den ska göra. Annars leder det till stress, vilket gör saker värre.
På kvällen var vi hemma hos min dansarkompis Louice, hennes sambo Patrik och deras 9 månanders golden Lisa. Vilket charmtroll hon var, och som hon testade! Gick upp i soffan för att få uppmärksamhet, hehehe. Pelle försökte ignorera henne, gick sådär. Sedan spelade vi rock band på deras tv-spelkonsoll Wii. Jag fick spela trummor och jag skrattade så jag nästan grät. Det var helt bisarrt svårt, och man blir helt stressad när det går dåligt!

I söndags var det lugnare, vi gick Månstorps rundan och Pelle sprang ute i åkern och blev jättelerig. Han fick bada efter det, vilket inte var så poppis.
Sen åkte sambon och jag till Malmö Arena för att kolla Malmö Redhawkes mot Mora. Gick väl sådär... Mora vannmed 5-3.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur går det m att rulla in han i en filt? :D
Synd att jag missade den föreläsningen, får hoppas det kommer nånliknande igen :)
Blir dte som bestämt träning i morgon? :D Kram

Anonym sa...

Men dom hade ju bra musik i arenan de glömde du att nämna =P Ha de toppen. kram