onsdag 7 januari 2009

Lugna gatan

Någon nytta av sin matte får man ju ha när det är kallt på golvet!

Knäckebröd!!! Husse, ge ge ge mig ett!!!

Hej på dig!
Nu är helgerna över! Tycker att vi har för lite helger... Januari är alltid en tung månad att jobba i tycker jag, det är mörkt när man kör till jobb och det är mörkt när man kör hem. Jag blir så trött! Just nu har jag också något på gång i kroppen, nyser och har ont i lederna, det gör ju en inte piggare direkt. Jaja, gnäll, gnäll!

Ikväll ska vi repa med bandet, så Pelle ska till sambons systerdotter Emma. Vi ska ha spelning i Trelleborg i helgen, jag hoppas att jag har slutat nysa då!


Igår när Pelle och jag var ute och gick i byn hade jag honom lös (som jag brukar), rätt som det var stack han bakom mig mot 2 hundar med ägare som kom längre bort. Jag ropade "hit Pelle" (han saktade ner) och då pep jag med favorit-pipe-bollen. Då vände han på en femöring och kom som ett skott! Då lekte vi länge med bollen. Så himla bra, men jag måste jobba vidare med inkallningen när det kommer andra hundar! Men, man kan ju bara träna i "skarpt läge" så jag hoppas att hundägarna i byn inte lynchar mig...
Träning är en färskvara har jag fått bevisat för mig! Pelle har tidigare kommit i dessa situationer, suck! Envisast vinner är mitt nya motto...

1 kommentar:

Anonym sa...

hur dags e det ni spelar på lördag.. Vi har nämligen planer att komma ner o lyssna en stund :D
Så bra, Pelle e så duktig!! :D