måndag 12 januari 2009

Senaste nytt

När vi är hos veterinären ska det vara en positiv upplevelse, denna gång hade vi pipe-bollen med (vi har en väldigt förstående veterinär...)!


LEKA!


Titta! Han har börjat använda kudden jag köpte! Denna gång som den var menat och inte som leksak att "döda".

Helgen började i fredags för oss. jag hade nämligen semester då eftersom vi skulle spela med bandet på kvällen. Dagen började hos veterinären för ett rutinbesök. Skönt att komma dit på förmiddagen, för då är det lite folk och stämningen är lugn och skön.
Jag är väldigt mån om att Pelle ska tycka att det är okej att gå till veterinären, så klickern och godiset är alltid med. Jag belönar när han själv hoppar upp på undersökningsbordet. Denna gång hade jag även med pipebollen som vi busade lugnt med och som han själv fick gå och bära och pipa med. Personalen där är väldigt tålig måste jag säga...


I söndags hämtade vi Pelle hos mamma, vilket alltid känns så skönt, man saknar honom fruktansvärt när han inte är hemma!


På tisdag är det introduktion för valpkursarna på brukshundklubben, där jag ska vara hjälptränare. Ska bli skoj att träffa nya kursare och deras hundar. Dock sätter inte kursen igång förrän i februari.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker han inte om att gå till veterinären då? :( Hoppas det gick bättre m hans lilla pipeboll då :)
Mamma tyckte ni var bra, hon blev lite rädd när du sa att ni skulle spela mer hårdrock, men när det kom låtar som hon kunde o kände igen så blev hon glad så hon ville absolut följa m o kolla igen.. När vi kan stanna längre. Lord tycker alltid det e skoj o gå o kolla på livemusik, o även han tyckte att ni var bra o han gillade låtvalen men tyvärr hörde vi ju itne så mycket rock.. Men det blir nästa gång!!! :D
Om du går in där; http://www.youtube.com/profile?user=dudt&view=videos så finns där mängder av videos som Lord har lagt upp så där kan du höra han spela.. O kommentera gärna :P Men jag har inget inspelat än... kanske får fixa det o lägga upp så du får se lite.. Det kasnke kommer :P
Mamma o jag kommer ner på klubben på tisdag. Ska bli skoj! :D
Ha det fint!