tisdag 20 januari 2009

Störningsträning

Ikväll ska det tränas med massor av störning tillsammans med Malin och Guinness, på ny plats.

Tänkte att jag ska träna följande:

* Apporten

* Ställandet

* Fotgående med fokus på positioner och kontakt.

* Inkallning



Det enda som är problem är var vi ska vara någonstans som har tillräckligt med belysning?! Men, någonstans i Svedala kommer ett par galningar stå och träna inför lydnadstävlingen i Veberöd...



Lovade mig själv att nu ett tag framöver ska det inte köpas in något, vare sig hundgrejer eller något annat, men har redan brutit det löftet. Beställde igår en bok, Niina Svartberg "Att lyckas på tävling - tävlingspsykologi och mental träning för hundsportare". Inte för att jag blir speciellt nervös, men jag har ju börjat klanta till det och säga fel kommando, eller glömma säga det helt, vilket jag tror beror på något underliggande, stress eller nerver. Beställd är den iallafall.

Inga kommentarer: