tisdag 27 januari 2009

Morgonen


I morse när jag vaknade var jag så himla trött! Ni vet sådär trött så att man är yr. Jaja, det är bara till att krångla sig upp och stappla ut i badrummet. Kvar i sängen ligger sambon och Pelle och snarkar.
När jag börjar bli klar i badrummet hör jag hur Pelle går ut i hallen och lägger sig. När jag sedan kommer ut blir det en god morgon-hälsnings-ceremoni. Tar fram hans mat ur kylen och sedan börjar jag pälsa på mig för morgonrundan. Pelle lägger sig ner och börjar tugga på ett rensat märgben under tiden.

På med kopplet och blinki och ut genom dörren, håller på att slå en volt ute på gatan, det var halt som attan. Vi går rundan och jag är fortfarande trött och yr. Pelle springer runt som en liten tomte och går igenom alla dofter och kissar lite här och var.

Väl inne igen är det matdags, både för Pelle och matte. Sambon åker till jobb utan att ha ätit frukost (!). Efter frukost är det dags för tänderna och lite sminkning. Sen åker vi till hunddagis och sen åker jag till jobb.

Jag är fortfarande trött...

1 kommentar:

Lucas & Co sa...

Trött ja...haha....visst var man trött ibland innan man skaffade barn....men då visste man inte hur bra man hade det....på fyra månader har jag TVÅ (2) gånger sovit mer än 4 timmar i sträck. Oftast 3-4 timmar innan jag ska upp och mata i 1 eller 1,5 timme.....
Jag säger bara, när du har chansen att sova, PASSA PÅ haha! Å hur smart e jag då som skaffar en hundvalp som kommer ge mig ännu mindre sömn....eget fel kallas det. Sov gott i natt, kram!