torsdag 8 januari 2009

Blodet droppar...

Han har det inte lätt, min Pelle... Jag är nämligen inte ovan att klippa klor men inte så sällan missbedömmer jag och råkar klippa lite i pulpan så blodet sprutar (ok, överdriver men det känns så).
Var på apoteket för ca ett år sedan för jag hade hört att det fanns något medel som stoppade upp blodflödet. Skitsmart tänkte jag. Hittade inget på egen hand så jag bad hjälp, damen frågade vad jag skulle ha det till varpå jag då svarar att jag råkar klippa i pulpan på klon. Damen replikerar syrligt att det var kanske bättre att jag lät bli att klippa i pulpan då...

Nu har jag hittat medel! Det gör ju iof inte att jag blir bättre på att klippa klor (eller?), men det blir mindre blodförlust hos hunden iallafall. Blodstopp heter det passande nog. Det är beställt.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Du vet det säkert redan, men jag har fått lära mig att om man klipper varje vecka och då bara skivar av en liten bit så drar sig pulpan tillbaka i klon efter ett tag. Resultatet blir korta klor och mindre risk att klippa pulpan! Jag brukar passa på att göra allmän tassbesiktning då också. Tycker det har funkat på Zorro.

Men det är klart lite pulver skadar ju inte ha hemma...
Lycka till!

Lucas & Co sa...

Stackars Pelle....inte lätt att ha en matte med tummen i handen haha.... Hur är det med er annars? Ska ni träna nåt eller vilar ni än? Säg bara till om du vill hitta på nåt nån dag. Vi är ju lixom lediga =) Kram från oss till er!