fredag 30 januari 2009

Valpkurs och träning

Igår var det en lång dag! Var på jobbet som vanligt, åkte och hämtade Pelle på dagis för jag kände att en tur i Torup inte skulle sitta fel! Vi gick 3 km rundan och det var jätteskönt för det var typ bara vi i skogen! Därefter åkte vi ner till klubben och tränade, återigen baklänges, lydnadsmomenten.

Ställandet gick kanonbra, så det var nog en tillfällig minneslucka som Pelle hade i tisdags (eller så var mitt kroppspråk bättre, svårt att säga när man är själv).
Apporteringen gick bättre, jag provade olika hjälper för att inte fastna i en. Dessutom varierade jag att ha hjälper och att köra helt utan.
Pelle var lika tänd som i tisdags när jag tränade med Pamela, så han tycker nog att det är vrålkul att träna för tillfället! =)

Valpkursen var också rolig! Men vad jag var trött efteråt! Första gruppen började ute, sen gick vi in och hade teori med både grupp 1 och 2, och sedan gick vi ut med grupp 2. Vi provade bland annat att ha en inkallning med valparna. Jag höll i halsbandet, ägaren sprang bort en bit och kallade varpå jag släppte och valpen sprang till ägaren. Kan ju säga att det är svårt att hålla i småhundar, speciellt när de är valpar. Vad de kan åma sig! En bullmastiff valp som går kursen med sin matte, gav mig, jag vet inte hur många pussar på väldigt kort tid, när matte sprang bort! Jag hade inget smink kvar i ansiktet... Men han är väldigt söt! =)

Ikväll kommer min fd dansarkompis Louice med sin golden tik Lisa som är 9 månader. De har fått i uppgift att klicka in henne så ikväll kommer det en massa övningar på det! Skoj!

Inga kommentarer: