onsdag 28 januari 2009

Tisdagsträning med uschibuschi

Kimba sitter fint innan fotgående.

Ska Kimba ta apporten idag?


Jamenvisst! Duktig!

Igår eftermiddag träffades jag, Pamela och min mamma för en liten träningsdejt. Mamma ville miljöträna Curry, de andra galningarna fick stanna hemma denna gången.

Jag fick äran att börja med Pelle. Jag vet inte vad för piller han fått på dagis men shit vad "tänd" han var! Vilket iof var roligt men han slarvade lite. Tyvärr glömde jag göra felsignalen "uschibuschi" somKenth Svartberg tipsade om på föreläsningen "Påverkan/åverkan". Typiskt.

Sedan gjorde jag nog någonting konstigt för under momentet ställande under gång stannade inte Pelle! Det var precis som om han glömt hur man skulle göra. Mamma tyckte att mitt kroppspråk inte var helt hundra, vilket det kanske stämmer. Man ska ju tro på sin hund vilket man förmedlar mentalt till sin hund också (de klarar faktiskt mer än vad vi tror om dem ibland). Bort med alla neggo tankar!!! Ska till klubben på torsdag för valpkursen, men tänkte träna Pelle innan den börjar. Då testar vi igen!

Pamela tipsade förra gången om baklänges träning, vilket vi gjorde igår. Skönt att variera sig.

Pamela och Kimba tränade apporten, som är fortfarande osäkert men det tar sig! Kommer bli jättebra om de fortsätter träna som de gör nu. Pamela fick låna Pelles pipeboll och Kimba blev helt galen i den! Hahahaa, har aldrig sett henne så taggad!
Deras fotgående såg mycket fint ut, positionerna satt jättebra likaså kontakten. Good work!

Ikväll ska vi repa med bandet, hoppas att det blir en kul repa!

2 kommentarer:

Jenny sa...

uschibuschi... det lät ju speciellt! Vad innebär det och hur gör man det? Kul att Pelle var tänd!

Kram Jenny

Anonym sa...

haha kul att Pelle var så glad igår!! Kollat upp var du/Peter köpt pipebollen??
Shit vad Curry var söt :) Kul att de också kommer på söndag!