söndag 4 januari 2009

Köpsug...

Bilden är lånad från http://www.haromi.se/

Suck. Varför är det så roligt att köpa grejer till hundarna? Känner mig som värsta Blondinbella eller Ebba von Sydow fast för hundgrejer istället för kläder. Varken jag eller Pelle blir ju lyckligare av att jag shoppar loss på diverse mer eller mindre bra saker!

Just nu har jag blivt helt "hookad" på ett liggunderlag som heter Flax, som reflekterar värme. Det är ju jättebra när hunden ligger i bilen när det är kallt ute till exempel. Vilket Pelle gör när vi är och tränar eller vi ska åka till hunddagis på morgarna och det är SVINKALLT i bilen. Materialet är även lätt att torka av, vilket vi hundägare fullkomligt älskar... (Nej, jag är inte sponsrad av tillverkarna eller någon återförsäljare, man kunde tro det...). Fast, jag hade ju inte tackat nej om någon erbjöd mig det!

Är det någon utav er som har en sådan Flax liggunderlag? Är det så bra som jag vill tro att det är? Skriv gärna och berätta!


I övrigt planerar jag och Britt Marie på brukshundklubben att ha en valpkurs nu i januari/ februari. Ska bli superskoj! Tyvärr kommer det inte att vara någon briardvalp med, annars hade vi nog haft Linda klistrad vid staketet på kurserna. Dessa Briard-folk... konstiga men trevliga!
Tyvärr kommer det inte heller att vara någon labbevalp, det hade jag tyckt var skoj!

1 kommentar:

Lucas & Co sa...

Klistrad vid staketet...hahaha...jag ser bilden framför mig.... Jag e nog en "Briard-stalker" hihi.....
Ska vi inte ta en sväng i bokskogen tillsammans snart? Kramis!