måndag 26 januari 2009

Apport träning

Yes, mitt föregående inlägg handlade om bakning. Vilket jag i och för sig kan tycka är roligt (till skillnad från matlagning som är astråkigt), men ibland går det inte som jag tänkt. Sambons syster och systerdotter fick erfara mitt försök till vit chokladmousse midsommartårta i somras. God blev den men den liknade ingenting som på bilden. Inte konsistensen heller för den delen...


Igår kväll tränade Pelle och jag i hallen, med oss hade vi kycklingkorv och apportbocken samt klickern. Fungerade fint, jag kunde även förlänga "hålla"tiden utan att det blev tugg! Tänkte jag skulle prova Malins tips att få honom att söka ögonkontakt när han håller apporten men det var inte Pelle med på. Jaja, bara han håller den stilla och inte tuggar...

För att avsluta träningen körde vi "high five" igen. Denna gång provade jag på slutet att hålla handryggen mot mig och handflatan mot Pelle, och minsann! Han satte tassen emot min hand!!! Är så stolt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser framemot kaka!! Det e smaken som räknas inte utssendet o konsistensen!! haha.
Kul att det gick bra m apporteringen!