torsdag 8 januari 2009

Hund i trädgården!

Vi har en ganska stor trädgård bakom vårt hus. När vi flyttade till huset för ca 3 år sedan såg jag framför mig hur skönt det skulle bli att bara kunna släppa ut Pelle där så han kunde gå och strosa, lukta och kissa på buskarna i grodan ro. Innan dess bodde vi i lägenhet på 2 våningen och det var ett jädrans springade i trappan hela tiden när man skulle ut. Trädgård = no more springande.
Trodde jag.
Bilden här nedan illustrerar vad Pelle gör när jag har släppt ut honom i trädgården så att han ska kunna gå och strosa, lukta och kissa på buskarna...

MATTE! SLÄPP IN MIIIIIIG!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag och vinthundarna kan visa Pelle hur man använder en trädgård på bästa sätt ha ha
Man SPINGER & SPINGER & SPRINGER!!

Jenny sa...

Hahahaha.... ja men matte: det är ju inte roligt utan dig! : ) Han vill väl vara där resten av flocken är. Han ser i alla fall väldigt söt ut när han tittar upp över fönsterkanten!

Ha det bra/Jenny

Anonym sa...

haha det känner jag igen från Kimba, hon gör likadant, o inte bara 1 ggr om dagen :P

Anonym sa...

hahah, det har man set många gånger live, han är ju så söt när han gör så

Anonym sa...

Precis så gör Ronja oxå! ....och alla andra hundar jag har haft. Är dom vana att flocken är med när man går ut, så går det inte bara att släppa dom sådär, hur stor trädgård man än har. Vår förra hund skällde dessutom tills man uppmärksammade att han var ensam ute.