fredag 20 februari 2009

En snöig träning

Kimba och en permanentad Pamela! Snyggt!

Mamman och Curry.

Jag tvingade mamman ta bild på mig o Pelle!


Malin o Guinness, vilken kontakt!


Nytillskottet Marie-Louise med sin tollar-tjej Molly.



Igår eftermiddag inhandlades det dubbdäck till Volvon. Grannens dotter hade precis sålt sin Volvo och ville kränga sina däck. Perfekt!
På kvällen bar det av till brukshundklubben för träning på inkallning med störning, möten och andra sociala situationer man hamnar i och som man gärna vill ha full koll på (men inte alltid har...).


Inkallningen både utan och med störning gick jättebra för alla. Mamman tror att Curry inte kan så mycket, men fel hade hon för Curry kommer visst när det är inkallning med störning. Så gjorde även Pelle... Jag hade satt honom, men han stack till mamma också. Då band jag honom i ställningen som håller upp belysningen på planen. Det är bara det att Pelle är stark... Kopplet gick i sönder!!! Har aldrig varit med om något liknande....
Pamela hade planerat några jättebra övningar som vi gjorde, tack Pamela för dem!

Marie-Louise och Malin hade med sig dummies som de slängde ut och kvackade som ankor, hundarna skulle sitta kvar och EN hund skulle hämta. Kimba blev helt galen! Hon verkade verkligen gilla dummisarna! Pelle ville gärna också hämta när andra skulle hämta, så han stack vid ett tillfälle och ville att vi skulle jaga honom. Vi ignorerade honom och efter ca 5 minuter var det ju inte kul att springa runt själv med dummin... Då kom han smygande och då fick han verbalt beröm.

I dag är sambon hemma (han är ledig för han har haft beredskap) och Pelle får också vara hemma. Jag gick ut med honom och gav honom mat och sen smög han in till husse i sängen. När jag tittade in hade han snott båda mina huvudkuddar. Snacka om bortskämd...

Jaha. Nu blev det ett sånt där långt inlägg igen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha skoj m långa inlägg!! Ja dte var skoj i går, nyttig träning som man borde träna på oftare! Curry var ju skitduktig!!
Jag trodde inte PElle kunde ta såna rejs som han gjorde igår.. Han verkar alltid så snäll o ha sååån koll på dig o inte alls så som han gjorde igår =P ses i morgon!

Anonym sa...

Så flitiga Ni är. Väl planerat och allt! Blir ju allt lite avvis! Trevlig helg!