torsdag 12 februari 2009

Träning, en färskvara.

Vad? Har jag något i ansiktet?

Leka i snön, tjohoo!


Halt värre var det på de småvägar jag kör till hunddagiset! Grusvägarna ute vid dagiset var helt täckta med snö, så där var det att gasa på så man inte fastnade (vilket jag tycker är lite roligt så länge man inte får mötande trafik)! När man kommer in till Malmö är det knappt någon snö alls på gatorna, vilken skillnad!

Ikväll är det näst sista gången av valpkursen. Hoppas att snön ligger kvar och att det inte blåser för mycket, det blir så jädra kallt då!
Pelle och husse ska ha pojk-kväll hemma, antar att de ska ligga i soffan och mysa.


Har tränat inkallning med Pelle som en galning när vi är ute och går promenad, vilket börjar ge resultat! Träning är en färskvara, helt klart. Tidigare har han kommit klockrent på inkallning men sen blev jag väl slapp... Igår morse träffade vi en annan hund och Pelle kom som ett skott på inkallningen, jag kopplade inte honom utan vi lekte med bollen som belöning och sen gick vi åt ett annat håll. Jag är noga med att kalla in honom lite då och då och belöna honom med olika grejer, dock ska jag försöka vara så konsekvent som möjligt att han ska komma direkt och att jag bara ska behöva ropa en gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hmm, sån träning behöver jag också men jag vågar inte när det kommer folk o människor för så bra går det inte för oss... O Kimba e väldigt snabb o bordus vilket resulterar i ett inte alltför bra resultat o inte så glada människor :( Vet inte hur jag ska göra m det mer än att jag känner för att gå en valpkurs m Kimba, inkallning mellan folk. Sitta vid hälsning mm bra övningar HAHA! Det behöver jag!
Pelle han räknas in till de sötaste det håller jag m om! Han e för gullig! Men hade inte du en fin canonkamera? O så går du runt o fotar han m din mobil? Det låter inte bra tycker jag.....
Torsdag blir bra för mig!! Säg till om jag ska hjälpa till m nåt! Ses i kväll!

Anonym sa...

Jaha det var han som fick den, det var ju synd :p haha.. för eftersom han nu e så söt så får man fram det ännu sötare m bättre bilder :p inte för mobilen inte tar bra bilder men jaja du förstår ;)
Ja jag tycker vi ska göra lite såna övningar! För när jag väl går nere i byn o ska träna mötesövningar m de som jag möter, eller jag ska ha lite kontroll på Kimba så nog tusan finns där inga folk ute =P.
Bra, annars tänkte jag ta hennes nummer, blev lite nervös av hennes kommentar så jag tänkte prata m dig om det idag haha! Men bara skoj om hon ringer =)