måndag 2 februari 2009

Namnge sin hund!

Alla vi hundägare har gått där... Provat att säga det, provat att ropa det. Ligger det bra i munnen? Hur säger andra det (speciellt skåningar med skorrande rrrrr)? Låter det bra? Fan, vilket coolt namn den hunden har, vill jag också ge min blivande hund, fast inte samma... Känner ni igen det? Man ska ju ge hunden ett bra namn, och gärna något fyndigt och ovanligt.

Mamma och jag brukar ju slå våra kloka (nåja) huvuden ihop när vi ska sätta namn i stamtavlan, vilket inte är helt lätt. Speciellt om vi inte är överens. Ska vi ha whiskey sort eller efter operor? Waterfly´s ...., hum, vad låter bra (å coolt)?

Pelle är döpt efter en ros sort. Waterfly´s Piccolo. Jag hade inget att sätta emot där fastän jag försökte, men mamman var benhård. Piccolo. Liten. Han är ju inte så liten, varken till växten eller personligheten. Hans vardagsnamn är ju inte bättre... Pelle. JÄTTEOVANLIGT eller hur? Haft 2 undulater som också hette det när jag var liten (brist på fantasi, man döper pippisarna till samma???).

Så grattis alla ni som har coola namn på era hundar, såsom Axa, Avanti, Guinness, Kimba, Cocos, Hexxa, Humlan, Smulan, Ruffa, Bob och Dyland, Kexet, Lotus, Kenzo och Stella. Jag är lite avundsjuk på era ägares kreativitet...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lite kul :) Kimba e också döpt efter en blomma/ros, Desert Rose. Fast de e egentligen döpta efter röda saker i australien. Sen Kimba är ett australiensiskt namn, Bush fire på engelska. Också en röd sak.
Det dära m namn e inte så lätt faktiskt.. Men Pelle passa till o heta Pelle :D Låter kul o få namnge valpar o så men väldigt knivigt för man vill ju det ska vara lite speciellt :)

Lucas & Co sa...

Vänta bara, snart kommer det coolaste namnet av dem alla höras skalla över åkrar å ängar hihi....

Anonym sa...

KLAGA INTE!