onsdag 4 februari 2009

Pelle hälsar:

Gå inte till veterinären!

En obehaglig känsla dök upp igår eftermiddag... Varför har jag inte fått någon bekräftelse från sydskånska kennelklubben? Sms:ade Pamela, och hon hade fått. Skumt... Kollade snabbt på mitt konto, och minsann, jag har glömt att betala!
Pamela tyckte att jag skulle hänga på ändå och "dra en rövare", men jag kan inte göra sånt! Det syns LÅNG väg (så mycket för den skådespelarutbildningen...) att jag låtsas. Tror jag ringde till kansliet minst 30 gånger för att höra vad jag kunde göra men det var ingen som svarade, för de har ju bara telefontid "måndagar 12-16, onsdagar, 12-16 och fredagar 10-12"... Hatar sånt. Fick svika Pamela, man kanske ska köpa en pipeboll till henne också?

Tur i oturen var det nog dock, vi hade tid hos veterinären klockan 17 men kom inte in förren 17.30 och sen tog det tid för att ta lite prover och annat. En ny sköterska tog blodprov på Pelle, och snäll som hon var fick han 4 frolic för obehaget, helt ok deal tyckte Pelle som sedan följde henne var hon än gick i rummet...

Och som sagt, han vägde samma som förra gången, 39 kg. Vi ska minska på maten lite grann, han är som bäst när han väger 37,5 kg.

Idag vaknade jag med halsont och ont i lederna, men jag ska gå till jobb ändå för jag har work shop imorgon, som jag måste förbereda. Får se hur länge jag håller ut.

Hej hopp!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gick det hos veterinären då? :P
De sa att man kunde maila dit när som nästan hur sent inför nåt sånt här för där satt en o kollade mailen, varför man då inte kan ringa e en annan sak, men via mail går det o få tag på de. Så när det kom in en kvinna o betalade på plats frågade jag om Du stod m på listan, vilket du gjorde så sa jagatt du inte kommer eftersom du inte betalt, så började de mumla m varann om att det var dålig stil o inte komma o massa annat :P inte bra! ;)
Kimba (o jag) hälsar o tackar för pipebollen, hon ÄLSKAR den! :D
Vi ses i morrn på bruks! Kram

Lucas & Co sa...

Nananananaaaaaaaa det är visst inte bara JAG som har dåligt minne hihi...Kram!