söndag 22 februari 2009

Hundvakt


Lördagkväll, läggdags. Var ska matte sova?

På tur i bokskogen, Gå i blötsnö = asjobbigt.

P:ena fikar.

Varm choklad och ostmacka i snön, vet inte hur länge jag tjatat om detta! Äntligen!

Chillie tar ett snöbad.

Fått sms från mamman under dagen. Tydligen har det gått långsamt med bedömningen på utställningen! Drygt att behöva vänta. Stackars dem som fått vara utomhus med sina pälshundar, det blir ju kallt det också. Mamma brukar beräkna att det bedöms ca 20 hundar i timmen (brukar stämma förvånandsvärt bra), men idag har det nog varit 5 i timmen, dåligt!
Det har gått bra för Curry, kolla in kennelns hemsida för mer info om det senare.

Nu ska jag inta soffläget en stund till (jag är helt slut sedan hajken i bokskogen, det är så himla jobbigt att gå i blötsnö!), sen ska Pelle och jag hem till Pamela och hälsa på en stund. Han ska dit imorgon när vi ska repa, för sambons syster kunde inte vara hundvakt. Snälla Pamela och hennes mamma Annette ställer upp, känns bra. Jag är ju som sagt väldigt kräsen med vem som får passa Pellen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aja så avvis jag blir- VARFÖR har jag inte tagit det med mig EN enda gång under alla promenader ihelgen. Det som är så gott! Håller med om attd et var jobbigt i blötsnön. Kommer att ha träninsgvärk imorgon. Plus att det var helt obehagligt varmt ute idag.

Ha det så bra och pussa alla nuttiga labs från mig!
PS såg att det var Älvgårdens linjer bakom precis som våra- fast inte samma, men dock DS

Anonym sa...

så mysigt det såg ut m fika i skogen :D härligt!
o härlig bild på alla i sovrummet.. haha skoj m hundarn överallt! :D
Som Kimba gick o snusade på hela vår grusväg ner där Pelle hade gått, det var ju SÅ spännande!
Så snällt att jag har det förtroendet =) Det kommer gå hur bra som helst! Du hade kunnat få passa Kimba, fast hon e nog lite jobbigare än o passa Pelle xD hon har lite brister i sin uppfostran haha!!