tisdag 10 februari 2009

Tidningen

Jippi! Igår kom nya Canis tidningen!

Kom hem från jobb och skuttade till brevlådan, i hopp om att där skulle finnas annat än räkningar och minsann! Nya numret av Canis hade kommit! För er som inte vet vad Canis tidningen innehåller, handlar det om hundträning med inriktning på klicker och framförallt positiv träning. Varje nummer har valt ut ett moment, te x inkallning (i detta nr) och då beskriver man i detalj hur man kan träna in en inkallning på ett positivt sätt. Himla bra!


Hade akut sug efter semlor igår, och jag är definitvt inne på Pamelas förslag att vi ska träffas och träna. Vi kan träffas och tävlings-träna i byn? Å sen gå hem till mig och käka semlor? Nu är denna veckan körd för mig eftersom det är repa på onsdag, valpkurs torsdag och lördag, lämna Pelle i Skurup på fredag kväll, spela på lördagkväll på bröllop (måste raka benen innan också...phu) och förhoppningsvis sova på söndag... Men nästa vecka?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hålligång, tjejen!!

Lucas & Co sa...

Då kan jag tala om för fröken att sista gången på mamma-barngympan var förra veckan. Å instruktören var VÄLDIGT imponerad vilken skillnad det var på oss från första gången för fem veckor sedan. Så det e jag och Carolina Klüft nu vettu. Dessutom börjar den om igen i mitten på mars och då kör vi i sju veckor å DÅ kan Magnus Samuelsson, världens starkaste man, slänga sig i väggen! Kraaam

Anonym sa...

Nästa vecka går bra! Behöver träna o få massor av hjälp, känns lite som om vi sitter fast eller står stilla =P Men det lät som en super idé tyckte jag!!
Rallyn ska nog, näsan bestämt vara på måndagar.. kram