onsdag 25 februari 2009

Snart tävling

Snart är det dags för Pelle och mig att tävla i lydnadsklass 1 igen! Senast vi tävlade i Trelleborg, gick det hyfsat bra, bortsett från att jag klantade till det. Pelle skötte sig jättebra.
Tänkte lägga fokus på tempot och lite detaljer (varför känns det som de faktorerna är svåra att kombinera?). Ska försöka vara duktig och verkligen planera och analysera vad jag ska träna med Pelle, hur jag ska träna och varför det går som det går (vad fungerar och hur kan det bli bättre), det vill säga, som man ska göra...

Ikväll ska vi hem till sambons mamma eftersom hon fyller år idag. Pelle var superskitig när jag hämtade honom på dagis igår (förstår inte varför de inte kunde spola av honom all lera, de har ju en jättefin dusch?), så vi får nog fixa till honom innan vi åker.

Imorgon ska det tränas med Malin och Guinness, Pamela och Kimba och eventuellt Camilla med Nouchi. Vi ska inte träna på klubben utan vi ska vara utanför Malins jobb! Ska bli roligt att byta träningsplats ibland, den ska ju inte spela så stor roll i prestationen.

Sorry för att jag inte lägger ut några bilder med detta inlägget, men det kommer sen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo, tänk om man la ner lite mer tid på att analysera sin träning... Men man får börja nånstans!
Ska bli skoj o träna i morgon, på nytt ställe. Känns som om klubben e ens andra hem för Kimba. Går nästan lika bra nu för tiden.!